اخبار و تازه ها

چگونه لاغر شویم ؟

چگونه لاغر شویم یک سوال بسیار آشنا نه تنها در ایران بلکه در کل جهان نیز می‌باشد، شاید برای این سوال بتوانیم هزاران پاسخ مطرح کنیم و جنس تمام این پاسخ‌ها بی شک در یک یا دو جمله خلاصه می‌شود که عموما پیرامون دو کلمه رژیم غذایی مناسب و ورزش می‌باشند. اجازه دهید که خوشبینانه به این موضوع نگاه کنیم که صرفا عدم زمان کافی به دلیل مشغله‌های بسیار کاری دلیل این باشد که افراد با این پاسخ که برای لاغری باید ورزش کنند و رژیم تغذیه مناسبی داشته باشند کنار نمی‌آیند و به دنبال پاسخ‌های از جنس دیگر هستند (البته بین خودمان باشد ولی همه ما می‌دانیم تنبلی تنها و عدم اراده تنها دلیل ورزش نکردن و رعایت رژیم غذایی مناسب است و زمان و مشغله کاری نقش یک بهانه را بازی می‌کنند).

پاسخ حقیقی سوال چگونه لاغر شویم

بعضی مواقع پاسخ برخی سوالات مطابق میل ما نخواهد بود، شاید پاسخ این سوال یکی از آن موارد باشد، اینکه هر انسان بخواهد بدون تلاش و یا با یک میان‌بر به مقصد یا خواسته دلخواه خود برسد یک خوصیت بد به حساب نمی‌آید زیرا این موضوع در فطرت همه وجود دارد، ولی پاسخ این سوال در ورزش و رعایت رژیم غذایی مناسب خلاصه می‌شود، اما عموم افراد به دنبال پاسخ‌هایی می‌روند که هر چند به دروغ، ولی آن‌ها را امیدوار کند که شما می‌توانید با مصرف فلان محصول بدون هیچ دغدغه، ورزش و رژیم غذایی به وزن دلخواه خود برسید ولی واقعیت این گونه نیست.
ورزش یک امر بدیهی و تنها راه مناسب برای لاغری است، البته با پیشرفت علم راه‌های بسیاری برای لاغری پیشنهاد می‌شود که عموما عوارض حاصله بیشتر از نتیجه حاصله که لاغری باشد است، برای مثال در فصل سوم بهترین دستگاه‌‌های لاغری سریع را نام خواهیم برد ولی به صورت صادقانه عوارض جانبی آن را هم نام می‌بریم.

با توجه به استراتژی و رسالت برند لانسگو ارائه هر روش برای لاغری حتی EMS که روش لاغری محصول خودمان است به صورت صادقانه با ارائه مزایا و معایب مطرح می‌شود، پس با خیال راحت حدود چهل دیگر با ما همراه باشید تا پس از اتمام این مقاله با انتخاب روش لاغری مناسب ، آن شنبه‌ای که هیچ موقع فرانمی‌رسد تا چند روز دیگر از سر برسد.

پاسخ‌های بسیاری برای سوال چگونه لاغر شویم وجود دارد اما اگر بخواهیم بدون تعارف در مورد سوال چگونه لاغر شویم صحبت کنیم باید بگوییم که پاسخ این سوال در دو جمله خلاصه می‌شود و این جمله (انتخاب و انجام ورزش مناسب در کنار رژیم غذایی کارآمد است)

ورزش و لاغری

پاسخ اول سوال چگونه لاغر شویم ورزش است، اما این پاسخ بسیار کلی‌ بوده و برای توضیحات بیشتر و کسب دانش قابل قبول برای انتخاب ورزش یا روش مناسب برای لاغری باید ادامه مقاله را مطالعه نمایید اما در این قسمت با اشاره جزیی به تاثیر ورزش در لاغری اطلاعات مفیدی را در مورد موضوع مهم کاهش و وزن و تناسب اندام در اختیار شما قرار می‌دهیم.

ورزش چیست؟

بر اساس تعریف ویکی پدیا به تمامی گونه‌های فعالیت فیزیکی بدن گفته می‌شود که شرکت کنندگان آن می‌توانند به صورت منظم و سازمان یافته یا گاه به گاه در آن شرکت کنند و از آن برای بهبود تناسب اندامشان یا فراهم آوردن سرگرمی و تفریح بهره ببرند.

اگر بخواهیم راه رسیدن به لاغری را برای شما بازگو کنیم باید بگوییم که ۹۰% راه داشتن تناسب اندام ورزش است، اما کدام ورزش‌ها؟ خب هر ورزشی با توجه به میزان کالری سوزی که دارد می‌تواند در راه رسیدن به لاغری ایفا نقش داشته باشد، برای مثال EMS که در رتبه‌های اول کالری سوزی ورزش‌ها قرار دارد تاثیر زیادی بر روی لاغری به ویژه لاغری شکم دارد و در رتبه‌های بعدی نیز شنا قرار دارد که می‌تواند در امر لاغری بسیار نقش پررنگی را ایفاکنند.
برای اطلاع از میزان کالری سوزی ورزش ها می‌توانید از مقاله‌ای که در این مورد نوشته شده استفاده کنید یا کمی شکیبا باشید تا در موضوعات آتی همین مقاله به آن‌ها اشاره کنیم.

 

لاغری و تناسب اندام

تفکر اشتباهی که در ذهن افراد وجود دارد این موضوع است که برای ورزش و تناسب اندام حتما باید به باشگاه رفت ولی در واقع این‌طور نیست و در خانه هم می‌توانیم به فکر سلامتی و تناسب اندام خود باشیم ولی اگر چاق هستید حتما باید به باشگاه مراجعه نموده تا در فضا باشگاه تمرین نمایید.

نکته بسیار مهم که باید به آن توجه نمود این موضوع است که میان چاقی و اضافه وزن تفاوت‌های عمده‌ای وجود دارد و معمولا در مقالات به دلیل عدم اطلاعات کافی از این موضوع چاقی و اضافه وزن را به اشتباه یک کلمه واحد می‌دانند. در صورتی اصلا این گونه نخواهد بود و چاقی یک بیماری است که با توجه به درجات مختلف می‌تواند راهکار‌های متفاوتی داشته باشد؛ برای مثال از ورزش گرفته تا عمل‌های سنگین جراحی ولی در مورد اضافه وزن باید اشاره کنیم که معمولا افرادی که به اصطلاح توپر نامیده می‌شوند چاق نبوده و دارای اضافه وزن هستند که تنها راه لاغری و تناسب اندام این افراد نیز ورزش می‌باشد.

معمولا ورزش‌ها موضعی هستند و هر ورزش یک وظیفه برای تحت تاثیر قرار دادن اندامی خاص را بر عهده دارد، اما هستند ورزش‌های بسیاری که به صورت کلی بر روی تمام اعضای بدن نیز تاثیر می‌گذارند برای مثال شنا و EMS از جمله ورزش‌هایی هستند که تاثیر بسزای در تحت تاثیر قرار دادن تمام اعضا نیز دارند.
در ادامه به معرفی تمامی ورزش‌های موضعی خواهیم پرداخت، به ویژه برای افرادی که به شدت به دنبال لاغری شکم و لاغری ران پا هستند. پس حدود بیست و پنج دقیقه دیگر همراه ما باشید.

با توجه به موضوع لاغری و تناسب اندام و این موضوع که ورزش نقش اول این سریال بلند بالا را بازی خواهد کرد، ابتدا باید ورزش را بهتر درک کنیم، در واقع ورزش یعنی فعالیت‌های بدنی که در راستای حفظ و یا بدست آوردن سلامت و تناسب اندام به صورت فردی یا گروهی نیز انجام می‌شود. اما ورزش‌ها به گونه‌های مختلفی تقسیم می‌شود که ورزش‌های موضعی یا کلیتی از انواع آن به حساب می‌آید، برای مثال دراز نشست یک ورزش موضعی برای تحت تاثیر قرار دادن عضلات شکم است ولی EMS و شنا که رتبه‌های ابتدایی کالری سوزی را در اختیار دارند در دسته ورزش‌های کلیتی قرار دارند.

نکته مهم
EMS از معدود روش‌های ورزشی است که علاوه بر تاثیر کلیتی می‌تواند تاثیر موضعی هم داشته باشد.

لاغری موضعی چیست؟

لاغری موضوعی به معنای انجام یک‌سری از فعالیت‌ها برای مقابله با چاقی موضعی می‌باشد، اما چاقی موضعی چیست!
چاقی موضعی تعاریف بسیاری دارد که شاید ارائه این توضیحات باعث ایجاد حس سردرگمی در شما شود، از همین روی ما برای ارائه بهترین تعریف از خود شما شروع می‌کنیم! اگر سوال شما در مورد لاغری دارای موضوع یا محدودیتی باشد، برای مثال سوال شما بجای چگونه لاغر شویم این گونه بیان شود که لاغری شکم و پهلو، لاغری بالاتنه و لاغری ران پا که ما در این مقاله از آن به عنوان لاغری پایین تنه یاد می‌کنیم؛ این چاقی، چاقی موضعی نام دارد، در واقع اگر فردی تناسب اندام داشته باشد ولی قسمتی از اندام وی به واسطه برخی عوامل همچون وراثتی یا اکتسابی (مانند چاقی بعد از زایمان، چاقی و افتادگی سینه کارمندان به واسطه کار پشت میزی و چاقی پا افرادی که تحرک کافی ندارند) چاقی موضعی می‌گویند که علاوه بر ورزش‌های کلی روش‌های ورزشی موضعی هم می‌تواند در کاهش وزن و تناسب اندام این افراد موثر باشد.

در مورد لاغری موضعی باید دقت عمل بالایی را داشته باشید به این جهت که شما با استفاده از دراز نشست که یک ورزش موضعی برای لاغری شکم به حساب می‌آید اگر دقت لازم در انجام شکل درست ورزش را نداشته باشید، نه تنها بعد از مدتی شکم شما رنگ لاغری را نمی‌بیند بلکه این امکان وجود دارد که دچار کمر درد شوید. پس به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که همراه ما باشید که در فصل سوم به موضوع لاغری موضعی شکم و پهلو به صورت کامل و مفصل بپردازیم.

برای تعریف لاغری موضعی باید به تعریف چاقی موضعی توجه داشته باشید، چاقی موضعی یعنی شما دارای تناسب اندام هستید ولی قسمتی از بدن شما دارای میزان بیشتر از بافت چربی باشد، مانند محدوده لگن بانوانی که دچار چاقی گلابی شکل هستد، البته این نوع از چاقی می‌تواند سریع‌تر رنگ و بوی لاغری و تناسب اندام را به خود بگیرد البته با انجام ورزش‌هایی مانند EMS و ورزش‌های موضعی شکم، پهلو و باسن.

 

لاغری و تناسب اندام

 

لاغری شکم و پهلو

پیدا کردن بهترین روش برای لاغری شکم و پهلو مانند پیدا کردن سوزن در انبار کاه است، شاید اینگونه برداشت کنید که تمامی روش‌ها در لاغری شکم و پهلو بدون عیب هستند و به راحتی می‌توانیم با انتخاب یک روش بدون هیچ عوارض به هدف مورد نظر خود برسیم ولی باید به این حقیقت تلخ اعتراف کنیم که روش‌های لاغری بدون عوارض بسیار محدود هستند، حتی خود رژیم غذایی و ورزش اگر اصولی پیگیری نشوند جز صدمات جانی جبران ناپذیر سرآمد دیگری را نخواهند داشت. البته بعضی از روش‌های لاغری به گونه‌ای هستند که اگر درست و اصولی هم انجام شوند، باز هم تاثیرات منفی خود را خواهند داشت.

مورد اولی که می‌توانیم به لاغری نسبت دهیم لاغری با رژیم غذایی است، لاغری با رژیم لاغری می‌تواند شروع آسانی داشته باشد ولی امتداد آن سخت خواهد بود، در واقع فطرت انسان میل به آسانی دارد، و با توجه به سخت بودن مسیر لاغری به واسطه رعایت رژیم غذایی مناسب این روش لاغری معمولا به صورت جانبی در کنار دیگر روش‌ها استفاده می‌شود.
اما با توجه به درگیر‌های کاری علم برای لاغری به سمتی گرایش پیدا کرده که افراد بتوانند در کمترین زمان ممکن به وزن ایده‌آل خود برسند، پیکرتراشی و جراحی از مواردی است که به واسطه آن افراد می‌توانند در کمترین زمان ممکن به وزن ایده‌آل خود برسند، اما آیا واقعا این روش‌‌ها می‌تواند بدون هیچ آسیبی فرد را به هدف خود که لاغری شکم و تناسب اندام است برساند؟
در واقع پاسخ این سوال منفی است، این روش‌ها علاوه بر تاثیر منفی که بر سلامت می‌گذارند خاصیت برگشت پذیری می‌توانند داشته باشد، این به این معناست که اگر از این روش‌ها استفاده کنید علاوه بر صدمات احتمالی، بودجه خود را هم از دست خواهید داد.
اما ورزش، ورزش یکی از کم‌ هزینه‌ترین راهکار‌ها برای لاغری شکم و تناسب اندام است که می‌توانید از آن برای لاغری استفاده کنید، اما با توجه به تنوع ورزش‌ها و تاثیر متفاوت هر کدام باید به این موضوع اشاره کنیم که مدت زمان و هزینه این ورزش‌ها نیز می‌تواند با هم تفاوت‌های قابل توجهی داشته باشد. مثلا شما با خرید یک دستگاه TRX می‌توانید با هزینه و زمان متفاوت‌تری به نسبت دیگر روش‌های ورزشی به هدف خود برسید.
پس برای انتخاب بهترین ورزش باید به پارامتر‌هایی همچون بودجه و زمان نیز توجه نمایید، اما همانطور که در بالا به آن اشاره نمودیم برای آسودگی در لاغری روش‌های بسیاری ابداع شده که استفاده از قرص‌های لاغری یکی از این روش‌ها می‌باشد، پیشنهاد می‌گردد که با اختصاص زمانی حدود ۱۵ دقیقه همراه ما باشید تا از قرص‌های لاغری مفصل‌تر برای شما سخن بگوییم.

لاغری شکم و پهلو از جمله لاغری‌های موضعی است که در تقابل با چاقی موضعی نیز می‌باشد، برای لاغری شکم و پهلو ورزش‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانیم به روش‌های تجاهمی و ورزش‌هایی همچون دراز نشست اشاره کنیم که انتخاب بهترین روش مرتبط با بودجه و برنامه زمانی ما نیز خواهد داشت.

 

چاقی و لاغری

لاغری بالاتنه

عموما چاقی‌ به دو نوع تقسیم می‌شود
• چاقی سیبی شکل
• چاقی گلابی شکل

چاقی گلابی شکل یک نوع از چاقی است که بیشتر در بانوان به ویژه بعد از زایمان دیده می‌شود، که با حدود ۱۰ دقیقه شکیبایی در مورد لاغری بعد زایمان مطالب کاربردی را مطرح خواهیم نمود اما در این قسمت قصد داریم تا با ارائه توضیحاتی در مورد چاقی سیبی شکل که نه تنها در بانوان بلکه در آقایان هم نیز دیده می‌شود، اطلاعات کاربردی را ارائه دهیم.

 

لاغری و تناسب اندام

 

چاقی سیبی شکل در بانوان

این نوع از چاقی که به نسبت چاقی گلابی شکل از نظر ظاهری برای بانوان بسیار آزار دهنده‌ است سبب این می‌شود که اندام بانوان جلوه‌ای مردانه به خود بگیرد، از این جهت این نوع از چاقی به مذاق بانوان اصلا خوش نمی‌آید و اگر در گذر زمان دچار این نوع از چاقی شوند حتما به لاغری فکر می‌کنند.
ورزش برای لاغری بالاتنه بانوان یکی از پر سرچ‌ترین کلمات در حوزه لاغری می‌باشد که نشان از اهمیت آن نیز دارد، اما منشاء این نوع از چاقی از کجاست؟
در واقع غذاهای بسیار پرانرژی موجب‌ ترشح کورتیزول می‌شوند. این هورمون نیز ترشح انسولین را تحریک می‌کند و همین سبب افزایش میزان ذخیره چربی می‌شود. در صورتی که پس از خوردن مقدار فراوانی غذا احساس گرما می‌کنید و با کوچک‌ترین فعالیت بدنی نفس‌تان به شماره می‌افتد، نشانه آن است که شما از این نوع اضافه وزن رنج می‌برید.
چاقی سیبی شکل یا چاقی بالا تنه در بانوان عموما در بعضی از قسمت‌های بدن تراکم بیشتری دارد و بیشتر به چشم می‌خورد، چاقی بالا تنه در بانوان به دلیل وجود توده سینه نیز بیشتر از آقایان نمایان می‌شود، این اندام به شرح زیر می‌باشد.

بازو: بازو یکی از اندام بدن است که می‌تواند در تعیین سایز یک لباس شما را دچار مشکل کند، عموما فرم بد آستین در قسمت بازو حتی اگر آن لباس با تلاش فراوان بر تن شما بنشیند هم می‌تواند باعث منصرف کردن شما از پوشیدن آن لباس شود.

قشرجانبی زیر بغل: این قسمت در بدن اگر پای سوتین در میان نباشد قسمت چشمگیری در چاقی بالاتنه به حساب نمی‌آید ولی به جهت استفاده اکثریت بانوان از سوتین چاقی و انباشت چربی در این قسمت می‌تواند به شدت در چشم باشد و در گذر زمان باعث مطبق شدن زیر بغل می‌شود، از این جهت این نوع از چاقی بسیاری از بانوان را به فکر فرو خواهد برد.

چاقی شکم و پهلو: شاید این نوع از چاقی نام آشناترین نوع از چاقی باشد که در قسمت‌های بعدی این مقاله به طور مفصل در مورد آن صحبت خواهیم نمود.

فرم سینه: بد بودن فرم سینه شاید تنها عامل غصه خوردن بانوان جلوی آینه باشد، این جنس از غصه خوردن می‌تواند دو دلیل داشته باشد دلیل اول بزرگ و دلیل دوم کوچک بودن اندازه سینه است، ورزش‌های کمی برای تاثیر بر روی بزرگ یا کوچک کردن سینه وجود دارد که می‌توانیم به ایروبیک و EMS اشاره کنیم.

چاقی سیبی شکل در بانوان از این جهت که فرم ظاهری بانوان را تبدیل به فرم مردانه می‌کند برای انان نیز بسیار آزار دهنده‌ است، از همین روی بانوانی که دچار این نوع از چاقی می‌شوند برای لاغر به هر روشی اعتماد می‌کنند تا به تناسب اندام برسند، عموما افرادی که دچار این نوع از چاقی هستند به فکر روش‌هایی برای لاغری شکم هستند که می‌توانیم از دراز نشست تا روش‌های تهاجمی و از همه کاربردی‌تر روش ems برای برطرف کردن این نوع از چاقی نام ببریم.

چاقی سیبی شکل در آقایان

این نوع چاقی در آقایان شرایط متفاوتی را دارا می‌باشد، برای مثال به دلیل حجیم بودن بالاتنه در این نوع از چاقی در فصل زمستان این نوع از چاقی به یکی از پتانسیل‌های جذابیت تبدیل می‌شود که با پایان فصل سرما این عامل به اصطلاح جذابیت تبدیل به یک عامل دافعه جذابیت می‌شود، اما این نوع از چاقی در کدام قسمت بدن خلاصه می‌شود؟

چاقی شکم و پهلو در آقایان: این نوع از چاقی و تجمع توده در آقایان که رایج‌ترین نوع چاقی در آقایان است با گذشت زمان تبدیل به چربی‌های با تراکم زیاد شده که در نهایت اگر به آن رسیدگی نشود علاوه بر انعکاس یک ظاهر بد باعث ایجاد بیماری‌های قلبی ریوی نیز خواهد شد که برای انتخاب بهترین ورزش‌ها برای لاغری شکم باید یک رزیم غذایی مناسب هم اتخاذ شود.

موزی شدن سینه‌ها: این نوع از چاقی شاید یکی از آزار دهنده‌ترین و بدفرم‌ترین حالت‌های انباشت چربی باشد، عموما انباشت چربی در قسمت سینه آقایان از فرم بد نشستن سرچشمه می‌گیرد این نوع از چاقی عموما در کارمندان و افرادی که پشت میز نشین هستند بیشتر به چشم می‌خورد.

ورزش‌های مناسب برای چاقی سیبی شکل

شنا: این نوع از ورزش که از موثرترین روش‌ها برای شکل دهی و ایجاد فرم ایده‌آل در بالاتنه است فعالیتی است که به شدت به افراد پیشنهاد می‌شود. توپ سوییسی، شنای سوئدی، و شنا لبه میز از دیگر روش‌های لاغری بالاتنه و لاغری شکن است که توصیه می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله لاغری بالاتنه سربزنید.

نرخ چاقی سیبی شکل در آقایان نه تنها بیشتر از بانوان است، بلکه فرم نامناسبی را نیز خواهد داشت، به گونه‌ای که سبب انباشت بافت چربی در قسمت شکم و پهلو می‌شود و باعث خواهد شد تا فرد مورد نظر در معرض بیماری‌های قلبی و عروقی قرار بگیرد، عموما با توجه به مشغله کاری در آقایان ما روش ems را همچون بانوان برای لاغری شکم آقایان پیشنهاد می‌کنیم.

 

لاغری و تناسب اندام

 

لاغری پایین تنه

در موضوع قبل به چاقی گلابی شکل پرداختیم و سپس توضیحاتی برای چگونگی لاغری شکم و قسمت بالاتنه ارائه کردیم، اما در این قسمت از مقاله جامع لاغری قصد داریم تا با بیان توضیحات مفید و مختصر در مورد چاقی گلابی شکل به بیان توضیحات مفید و مختصری بپردازیم.
چاقی گلابی شکل یا چاقی پایین تنه یک نوع از انواع چاقی است که به جهت فرم لگن بانوان بیشتر در بانوان خلاصه می‌شود، اما نکته‌ای که در مورد این نوع از چاقی مطرح است این موضوع می‌باشد که شاید چاقی گلابی شکل تا یک حد بسیار جزئی حس زیبایی را القا کند اما نکته مهم‌تر این است که اگر این نوع از چاقی مرز جذابیت خود را رد کند جز القا حس نامناسب بصری دیگر هیچ سرآمدی نخواهد داشت.
البته این موضوع صرفا در ظاهر خلاصه نمی‌شود و سبب می‌شود که شما در فیکس کردن سایز البسه به ویژه شلوار با مشکلاتی رو‌به رو شوید، از همین جهت چاقی گلابی شکل می‌تواند با مرور زمان شما را با مشکلات بیشتری رو به رو کند.
نکته‌ای باید در مورد این نوع از چاقی به آن توجه کرد این موضوع است که این نوع از چاقی معمولا بعد از زایمان اول رخ می‌دهد و با هر مرتبه زایمان این تاثیرات و تغییر سایز نیز بیشتر خواهد شد.
چاقی و لاغری ران پا از دیگر دستاورد‌های این نوع از چاقی است، به گونه‌ای که بعد از ابتلا به این نوع از چاقی اگر ران پا شما را درگیر خود کند در راه رفتن دچار مشکلاتی خواهید شد اما این نوع از چاقی چه راهکار‌هایی خواهد داشت؟ آیا مانند لاغری شکم و بالاتنه می‌توانیم در خانه اقداماتی را برای مقابله با این نوع از چاقی داشته باشیم؟

راه رفتن قدم اول مقابله با انواع چاقی

راه رفت شاید کم‌هزینه‌ترین متد ورزشی باشد، اما آیا راه رفتن ساده می‌تواند در امر لاغری به ویژه لاغری ران پا موثر باشد؟
جواب این سوال تقریبا منفی است، در واقع جنس و نوع راه رفنتن می‌تواند در بحث لاغری و کالری سوزی تاثیرگذار باشد، اگر هدف از راه رفتن لاغری و تناسب اندام است باید بگوییم که صرفا خود راه رفتن نمی‌تواند برای لاغری مفید و مثمر ثمر باشد، در واقع اگر هدف شما از راه رفتن لاغری است باید بگوییم که پیاده روی در شیب و یا با سرعت بالا می‌تواند اندکی شما را در بحث لاغری نزدیک‌تر کند، پس نتیجه‌ای که حاصل شد از این قرار است که جنس پیاده روی می‌تواند در میزان کالری سوزی پیاده روی موثر باشد.

پله و تاثیر بر روی لاغری ران پا

پله یکی از وسایلی ورزشی است که هر روز با آن سروکار داریم، در واقع پله می‌تواند مانند طناب زدن با ایجاد ضربه شوک‌هایی را به وجود آورد که باعث چربی سوزی و افزایش سوخت و ساز بدن می‌ شود.
البته رفت و آمد بر روی پله اگر ارتفاع پله اصولی نباشد یا نحوه بلا و پایین رفتن از پله به‌گونه‌ای باشد که فشار زیادی را به زانو منتقل کند می‌تواند سبب بروز مشکلات جبران‌ناپذیری شود، پیشنهاد ما به شما استفاده روزانه از یک طبقه پله در طول روز است، برای مثال اگر در طبقه پنجم سکونت دارید از طبقه همکف تا طبقه چهارم را از آسانسور استفاده کنید و سپس همان یک طبقه باقی مانده را از پله استفاده کنید، در مورد پایین آمدن از طبقات هم نیز باید به همین گونه رفتار کنید.

طناب زدن و تاثیر بر روی لاغری پا

در مقاله جامع بررسی روش‌های لاغری پا و پایین تنه از طناب زدن به عنوان آچار فرانسه ورزش‌ها نام بردیم، شاید اگر کسی از ما بپرسد که بدون پرداخت هزینه چگونه لاغر شویم پاسخ ما طناب زدن باشد، طناب زدن جز آن دسته از ورزش‌هایی است که علاوه بر لاغری موضعی می‌تواند در لاغری کلیتی بدن نیز موثر باشد.
در مقاله کالری سوزی ورزش‌ها و کمی جلوتر به بررسی کامل کالری سوزی چندی از ورزش‌های پرکاربرد نیز اشاره کردیم که می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

چاقی گلابی شکل یا چاقی پایین تنه نوعی از چاقی است که بیشتر در بانوان (بعد از بارداری و زایمان) رایج است، این نوع از چاقی به گونه‌ای است که سبب می‌شود تا تجمع بافت چربی از پهلو تا بالای زانو باشد، این نوع از بیماری به گونه‌ای است که بیشترین میزان تجمع بافت چربی در قسمت باسن می‌باشد، روش‌های موثر بر این نوع از چاقی علاوه بر روش ems می‌تواند در پیاده روی و طناب زدن و دو خلاصه شود، البته نباید از تاثیر اسکات در این نوع از چاقی غافل شویم.

 

 

لاغری شکم

 

لاغری بعد زایمان

بعد از تولد دلبندتان، شما از یک همسر به یک مادر مهربان تبدیل می‌شوید و این یعنی تجربه کردن یک دنیای جدید؛ ورود به یک مرحله دیگر از زندگی علاوه بر جذابیت‌های که دارد می‌تواند چالش‌هایی را برای شما به همراه داشته باشد.
این چالش‌ها علاوه بر دل‌نگرانی‌های مادرانه می‌تواند برای بانوانی که به فکر جذابیت و تناسب اندام خود هستند کمی آزار دهنده باشد؛ از همین جهت لاغری بعد از زایمان و بازگشت به وزن عادی خود بسیار نکته مهمی است که ذهن این افراد را مشغول خود می‌کند، در برخی موارد بانوان بدون توجه به تناسب اندام خود با فاصله کمتر از دو سال مجددا باردار می‌شوند و این باعث می‌شود تا فاصله میان آنها و تناسب اندام روز به روز بیشتر شود.
شاید جالب و یا شاید ناراحت کننده باشد که بدانید هر مرتبه بارداری حدود ۱۰ کیلو گرم بر وزن شما اضافه خواهد کرد و بر همین اساس شما بعد از دومین بارداری حدود ۲۰ کیلو گرم بر وزن شما خواهد افزود، این میزان اضافه وزن عدد بسیار بالایی است و همین سبب این موضوع می‌شود که توجه همسر شما به واسطه کاهش جذابیت شما نسبت به گذشته به شما کمتر شود.

اشتباهی که بسیاری از بانوان بعد از زایمان مرتکب می‌شوند اقدام برای لاغری سریع است، این اقدام چون در زمان درستی صورت نمی‌گیرد به تبع نتیجه مناسبی را نیز در بر نخواهد داشت، در واقع بهترین زمان برای اقدام لاغری بعد از زایمان حدود ۳ الی ۶ ماه بعد از زایمان خواهد بود تا بدن به شرایط عادی خود برگردد.
با توجه به اینکه عموما عمل زایمان در جوامع امروزی از حالت طبیعی به حالت سزارین تبدیل شده است و با توجه به این موضوع که سزارین تاثیر بیشتری برروی اضافه وزن خواهد داشت باید به این نکته توجه کنید که کار شما برای رسیدن به وزن ابتدایی یا ایده‌آل دشوارتر شده است.

 

لاغری

اما دلایل اضافه وزن بعد زایمان چیست ؟
اگر بخواهیم از دلایل عمده اضافه وزن به طور خلاصه نام ببریم باید به این نکته اشاره کنیم که این دلایل می‌تواند سرمنشائی در موارد زیر داشته باشد.

• کم خوابی
• فعالیت غدد به واسطه استرس
• کاهش تحرک
• افزایش وعده‌های غذایی

اما برای لاغری بعد از زایمان چه راهکار‌هایی وجود دارد؟
• میان وعده‌ها را جدی بگیرید
• کاهش استفاده از فست فودها
• شاید جالب باشد که هر چهار ساعت شیردهی در ۲۴ ساعت می‌تواند باعث سوزاندن ۸۰۰ کالری از انرژی شما شود.
• به استخر بروید
• از trx استفاده کنید.
• اما اگر به دنبال اثر بخشی بهتر با توجه به محدودیت‌های زمانی به واسطه مراقبت از دلبندتان دارید پیشنهاد می‌کنیم روش EMS را جدی بگیرید.

لاغری بعد از زایمان یکی از مواردی است که برای بانوان به شدت اهمییت دارد، اغلب بانوان بر این باورند که حضور یک بچه در خانواده باعث کاهش توجه همسرشان به انها می‌شود ولی در واقع این طور نیست، و میزانی از این بی‌توجهی احتمالی به اضافه وزن بعد از زایمان و کاهش جذابیت بر‌می‌گردد، پس با توجه به این مورد که بر اساس نظریات روانشناسان است، کاهش وزن بعد از زایمان می‌تواند بسیار مهم باشد.

از دلایل اضافه وزن بعد زایمان می‌توانیم به

• کم‌خوابی
• فعالیت غدد به واسطه استرس
• کاهش تحرک
• افزایش میان وعده

اما راهکارهای پیشنهادی برای لاغری بعد از زایمان

• استفاده درست از میان وعده‌ها
• کاهش مصرف فست فود‌ها
• افزایش میزان شیردهی
• روش پیشنهاد برای لاغری بعد از زایمان، روش ورزشی ems است.

کالری سوزی ورزش‌ها

برای درک بهتر کالری سوزی انواع ورزش‌ها ابتدا به تعریف کالری می‌پردازیم. کالری یک نوع واحد اندازه‌گیری برای انرژی مانند واحد‌های اندازه‌گیری دیگر مثل کیلوگرم و … است.
در حقیقت مقدار مصرف انرژی هنگام انجام یک فعالیت از طریق نسبت سوزاندن کالری محاسبه می‌شود. معمولا شنیده‌اید که در یک غذا مثلا ۱۰۰۰ کالری وجود دارد یعنی برای سوزاندن کامل این غذا باید ۱۰۰۰ کالری مصرف کرد. این روش که به آن کالری شماری گویند، بر مبنای کالری مصرفی است.
در عمل کالری شماری، کالری که از خوردن غذا حاصل شده منهای کالری سوزانده شده می‌شود که اگر عدد حاصله عدد منفی باشد، یعنی کالری سوزانده شده از ذخایر چربی بدن بوده که خود باعث کاهش وزن و چربی سوزی می‌شود. کالری سوزی با رژیم غذایی به این معناست است که کالری‌ها در فرایند خوردن غذا، هضم غذا، جذب غذا و مصرف آن سوخته می‌شوند.

با توجه به جداول بالا حتما این موضوع را متوجه شده‌اید که کوچک‌ترین حرکات ورزشی می‌تواند کالری سوزی را در بر داشته باشد، کالری شماری یکی از روش‌های لاغری و تناسب اندام است که طرفداران زیادی دارد، در مقاله کالری سوزی دقیق ورزش‌ها ما به ارائه توضیحات کامل و جامع در مورد اکثر ورزش‌ها ملموس پرداخته‌ایم، در این مقاله به کالری سوزی روش ems پرداختیم، این روش در میان روش‌هایی با میزان کالری سوزی بسیار بالا است.

نکات کلیدی در خرید دستگاه بدن سازی لاغری

با توجه به بالا بودن مشغله‌ کاری در میان جوانان کاهش مدت زمان لازم برای رسیدن به اهداف تعیین شده توسط آقایان و بانوان و یا پایین آمدن هزینه‌های تمام شده به علاوه فضای محدود برای یک باشگاه بدنسازی، خرید و فروش دستگاه بدنسازی چند منظوره به دلیل صرفه جویی در وقت و هزینه افراد یا صاحبان باشگاه، بازار بسیار گرمی پیدا کرده‌است.
عوامل زیادی در تصمیم گیری یا عدم تصمیم گیری خرید و فروش دستگاه‌های چند منظوره دخیل است، برای مثال فروش دستگاه بدنسازی در چه مراکزی انجام می شود؟ یا هنگام خرید و فروش انواع دستگاه بدنسازی چند منظوره چه نکاتی را باید مد‌نظر داشت؟

ابتدایی ترین نکته در خرید دستگاه بدن سازی مراکز فروش این نوع از محصولات است پیشنهاد می‌شود از برند‌های معتبر که در این قسمت از نام بردن آنها معذوریم خریداری کنید، اما مرکز فروش این دستگاه‌ها در شهر تهران خیابان ولیعصر بالاتر از میدان منیریه است، نکته لازم به ذکر این است که اگر قصد خرید اینترنتی این نوع از محصولات را دارید حتما از سایت‌های معتبر اینترنتی خریداری کنید.

 

لاغری

 

اما اگر قصد خرید یک دستگاه ورزشی را دارید باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
• نکته اول زیبا و متناسب بودن ساختار ظاهری دستگاه است که باید حتما به آن توجه شود.
• دوام و کیفیت از مهمترین نکات برای خرید یک دستگاه بدنسازی به ویژه دستگاه بدنسازی چند منظوره است، دوام مناسب سیم بکسل‌ها از مهمترین موارد برای انتخاب بهترین دستگته بدنسازی است.
• باید به این نکته توجه داشته باشید که تشک‌ دستگاه‌های بدنسازی باید حالت طبی داشته باشد.
• طراحی زوایا باید به گونه‌ای باشد که کمترین میزان آسیب را برای مصرف کننده داشته باشد.
• در مورد دستگاه‌های بدن سازی چند منظوره باید به این نکته توجه کنید که شرایط مناسب برای استفاده در منازل را داشته باشد.
• در کنار چند کاره بودن باید این نکته را توجه کنید که آیا یک دستگاه با ۲۰ قابلیت، واقعا ۲۰ کارایی را دارد یا خیر .
• دستگاه باید دارای توضیحات مناسب برای استفاده را دارا باشد.
• فضای مناسبی را اشغال کند.
• و یکی از نکات مهمی که باید حتما توجه داشته باشید این موضوع است که دستگاهی که خریداری می‌کنید باید قابلیت تنظیم وزن داشته باشد.

در خرید دستگاه بدن سازی باید نکات ویژه‌ای را مد نظر داشته باشید که این موارد در دارا بودن استاندارد‌هایی همچون طراح و مهندسی در راستای حفظ سلامت، دارا بودن جنبه ظاهری قابل قبول و میزان بالای کارایی خلاصه شود که در زمان خرید باید حتما به آن‌ها توجه داشته باشید، پیشنهاد می‌شود که برای کسب اطلاعات بیشتر حتما به مقاله خرید دستگاه چند منظوره مراجعه نمایید.

فصل دوم

در ابتدای این مقاله بیان کردیم که ورزش حدود ۸۰ % از راه پرپیچ و خم لاغری است، و الباقی این راه بر عهده یک رژیم غذایی درست است، در واقع می‌توانیم اینگونه بیان کنیم که رژیم غذایی مناسب مکمل سفت و سخت ورزش در امر لاغری است، اما نکته‌ای که در بسیاری از مقالات آزار دهنده است، این مورد خواهد بود که به اشتباه مواد غذایی را قهرمان لاغری و کاهش وزن می‌نامند و از همین جهت مخاطب را از مسیر پر پیچ و خمی که دارد منحرف می‌کنند، در واقع قهرمان لاغری و تناسب اندام خود شما هستید و اگر بخواهیم جز شخص شما قهرمانی برای لاغری تعریف کنیم، ورزش تنها قهرمان این راه پرپیچ و خم است.
ما در اتاق فکر لانسگو به این باور رسیدیم که نباید مخاطبی که به دنبال بهترین راه لاغری است گمراه کرد از همین جهت در ابتدای فصل اعلام می‌نماییم که مواد غذایی که در این فصل نام می‌بریم نقش مکمل را در لاغری خواهند داشت؛ متاسفانه در برخی از صفحات برای معرفی یا توصیه یک روش لاغری به وسیله تغذیه چنان به محتوا پیاز داغ اضافه می‌کنند که مخاطب فکر می‌کند با مصرف فلان دمنوش یا بهمان میوه در یک روز ۴الی ۵ کیلو از وزن خود کم خواهد کرد که این موضوع بسیار آزار دهنده خواهد بود.
پس لطفا به تبلیغاتی که بر روی درب فروشگاه‌های عطاری و سایت‌های نامعتبر چسبانده شده و موضوعی مانند لاغری شکم در یک ماه یا لاغری سریع با قرص‌های دکتر … توجهی نکنید.
ما در این پنج بخش فصل ۲ قصد داریم تا معرفی انواع مواد غذایی از جمله خوراکی، میوه، سبزیجات، نوشیدنی و دم نوش‌ها مواردی را به شما معرفی کنیم که وظیفه همراهی شما را در بحث لاغری داشته باشند و در انتهای این فصل با پرداختن به موضوع قرص‌های لاغری حقایق قابل قبول را در این حوزه در اختیار شما قرار دهیم.

 

تناسب اندام و کاهش وزن

 

تغذیه قبل و بعد از باشگاه

در انتهای فصل قبل از باشگاه بدن سازی و روش‌های خرید یک دستگاه بدنسازی سخن گفتیم، اما شاید این سوال در ذهن شما پیش آید که بعد و قبل باشگاه چه بخوریم؟ در ابتدای فصل دوم مقاله جامع لاغری قصد داریم تا با بیان جزییاتی از تغذیه قبل و بعد از باشگاه شما را در راه پرپیچ و خم لاغری همراهی کنیم، اما لازم به ذکر است که اگر قصد کسب اطلاعات کامل‌تر دراین مورد را دارید پیشنهاد می‌کنیم مقاله تغذیه مناسب قبل و بعد باشگاه را مطالعه کنید.
قبل از انجام فعالیت و ورزش باید تغذیه شما به گونه‌ای باشد که بتواند میزانی از کالری شما را تامین کند، برای مثال اگر طبق مقاله کالری سوزی ورزش‌ ها که اشاره کرده بود یک ورزش مانند دوچرخه سواری که در یک ساعت ۵۹۰ کالری می‌سوزاند، بخواهید پیش بروید پیشنهاد می‌گردد که قبل از انجام این حرکت میزان ۳۰۰ کالری از مواد غذایی که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد کسب کنید و ۲۹۰ کالری باقی مانده را اجازه دهید تا بدن از ذخایر چربی بدن شما استفاده کند تا در کنار سلامت، کاهش وزن را هم برای شما به ارمغان آورد.

 

لاغری و تناسب اندام

قبل از باشگاه چی بخوریم؟

در حین انجام تمرینات ورزشی با بالا رفتن فعالیت اعضای درگیر بدن و سوخت‌و ساز سلول‌ها در کنار مصرف آب سلول‌ها، بدن با تعریق به جلوگیری از بالا رفت دمای بیش از حد بدن کمک می‌کند، و همین دلیل است که باعث کاهش شدید میزان آب موجود در بدن می‌شود. از همین جهت توصیه می‌کنیم حتما از مایعات به ویژه نوشیدنی‌هایی که جلوتر به آن‌ها خواهیم پرداخت استفاده کنید.
کم بود میزان آب موجود در بدن می‌تواند پیامدهایی که با سلامت شما در تضاد هستند را داشته باشند اما کم آبی بدن چگونه قابل تشخیص است؟
بهترین راه تشخیص کم آبی بدن بررسی رنگ ادرار، هرچه که رنگ ادرار در بدن به زردی میل کند نشان از کمبود میزان مایعات بدن دارد.
اما سوالی که در مورد تغذیه قبل و بعد باشگاه مطرح است، شکل تغذیه قبل و بعد از آن است، برای تغذیه قبل و بعد از باشگاه پیشنهاد می‌شود که از مواد غذایی حاوی گیلیکوژن و کربوهیدرات استفاده کنید.
اما در اینجا دو سوال مطرح است! سوال اول تعریف گلیکوژن و کربوهیدارت است و سوال دوم این موضوع که این دو در کدام وعده‌های غذایی موجود است.

 

تناسب اندام

گلیکوژن

برای درک بهتر مثال یک خودرو در سربالایی را برای شما مطرح می‌کنیم، فرض کنید که با خودرو در حال رانندگی در سربالایی هستید، شما با فشار بیشتر پدال گاز قدرت خودرو خود را افزایش می‌دهید، در این زمان خودرو شما برای گذر از سربالایی زور بیشتری را وارد خواهد کرد تا بتواند از سربالایی گذر کند، در این حالت خودرو شما در حال مصرف سوخت در بیشترین حالت خود قرار می‌گیرد؛ گلیکوژن هم مانند سوخت هست، در زمانی که شما در دست آخر و حرکات آخر نهایت زور و نیروی خود را به کار می‌گیرید این گلیکوژن موجود در بدن شماست که می‌سوزد.
از همین جهت شما نیاز دارید تا قبل و بعد از باشگاه جنس تغذیه خود را به سمت مواد غذایی حاوی گلیکوژن سوق دهید تا بتوانید نیروی کافی را برای صرف انرژی در باشگاه داشته باشید؛ گلیکوژن‌ها عموما در مواد غذایی حاوی کربوهیدات، چربی‌های مفید و پروتئین‌ها خلاصه می‌شود.
مواد غذایی شامل پروتئین
• لوبیا
• قارچ
• تخم مرغ
• ماهی
• مرغ
مواد غذایی شامل چربی‌ها
• شیر
• آوکادوو
• آجیل
مواد غذایی شامل کربوهیدرات
• میوه و سبزیجات
• برنج
• بلغور

در مقاله قبل و بعد از باشگاه چه بخوریم به طور کامل از مواد غذایی مورد نیاز بدن در آن حالت‌ها سخن گفته‌ایم اما در این قسمت به طور خلاصه در مورد نحوه تغذیه قبل و بعد از باشگاه پرداختیم که به‌صورت کلی مایعات و کربوهیدرات‌ها در کنار پروتئین به شدت توصیه شد.

خوراکی‌های تناسب اندام

طبق یک نظریه منتشر شده از JAMA (مجله انجمن پزشکی امریکا) که بیان کرده بود افرادی که اول یک رزیم غذایی مناسب را رعایت می‌کنند و سپس بعد از حدود شش ماه به باشگاه برای رسیدن به تناسب اندام می‌روند؛ تاثیر + ۱۵% در کاهش وزن خواهند داشت؛ در این مقاله ما شما را از خوردن چیزی منع نمی‌کنیم و فقط به شما می‌گوییم چه چیز‌هایی میل نمایید( مواد غذایی چربی سوز یا غذا های لاغر کننده سریع) تا آهسته ولی پیوسته به تناسب اندام برسید.

غذا‌ها و پیش‌ غذاهای چربی سوز

انواع کدو: کدو یک چربی سوز سر به زیر است، اما این سر به زیری با تاثیر فوق‌العاده‌ای که بر روی چربی می‌گذارد در تضاد است، جالب است بدانید که یک بشقاب نیمه از اسپاگتی حدود ۷۵% از یک بشقاب پر از کدو کالری بیشتری دارد.

جودوسرپرک: این ماده که تمام مواد مغذی بدن را در خود جای داده است یکی از مواردی است که می‌تواند در چربی سوزی نقش به سزایی را ایفا کند.

ماست ایسلندی یا یونانی: آیا از یک ماده که میزان چربی آن صفر باشد و منبع غنی از پروتئین هم باشد می‌توانیم وعده غذایی را نام ببریم؟ ماست ایسلندی با توجه به میزان زیاد پروتئین و چربی صفر درصد یکی از بهترین وعده‌های غذایی برای لاغری است.
نکته‌ای که در مورد ماست ایسلندی باید به آن توجه داشته باشید چربی صفر درصدی این ماده لبنی است.

تخم مرغ: عموم بسیاری از سایت‌ها هندوانه زیر بغل تخم مرغ می‌گذارند و تخم مرغ را سلاح مخوفی برای لاغری می‌نامند، نسبت دادن تخم مرغ به یک سلاح برای لاغری کمی زیاده روی است امانکته قابل توجه این موضوع است که تخم مرغ می‌تواند برای لاغری به ویژه لاغری شکم یک ماده غذایی مفید باشد.

ماهی سالمون: ماهی سالمون یا همان قزل‌آلا خودمان یکی از مواد غذایی مفید برای کاهش وزن نیز می‌باشد.

 

کاهش وزن

مواد غذایی که در امر تناسب اندام و کاهش وزن تاثیر مثبت ایجاد کنند، بسیار است، برای مثال فیبر و پروتئین از مواد مغذی هستند که وجود آنها در یک ماده غذایی می‌تواند ارزش خاصی به آن ماده غذایی دهد، ما در مقاله ۲۳ مورد از خوراکی های چربی سوز که معجره می‌کنند به ریز مطالب در این مورد پرداختیم تا با خواندن آن اطلاعات نابی در حوزه تغذیه و ارتباطی که با لاغری دارد بدست آورید.

سبزیجات چربی سوز و لاغر کننده

استفاده از سبزیجات یک ایده بسیار مناسب برای رسیدن به وزن ایده‌آل است، استفاده از سبزیجات برای از دست دادن وزن ایده‌ای هوشمندانه است، سبزیجات بسیار کم کالری هستند و در عین حال یک دریایی از مواد معدنی و ویتامین‌ها می‌باشند، بافت اغلب سبزیجات از آب و فیبر است و از همین روی در بحث لاغری و کاهش وزن می‌توانند بسیار مفید باشند.

فیبر

فیبر یکی از بخش‌های اصلی ساختار گیاهان و سبزیجات می‌باشد و به ساخت مولکول های گیاهی از جمله سلولز، لیگنین‌ها و پکتین کمک می کند. فیبر در واقع کالری ندارد و در بدن انسان گوارش نمی شود، به خاطر ساختار فیبر و ناتوانی بدن ما در هضم آن، بدون جذب شدن از دستگاه گوارش عبور می کند. فیبر‌ها به دو گونه محلول و نا‌محلول در بدن یافت می‌شوند.

فیبر محلول: این نوع از فیبر با جذب آب و ایجاد شکل ژل مانند به آهسته شدن سرعت گوارش کمک می کند. فیبر محلول در مواد غذایی مانند جو دو سر، آجیل، لوبیاها، عدس ها، نخود و میوه ها و سبزیجات مانند توت و غلات کامل وجود دارد. فیبرهای محلول با کاهش سرعت خالی شدن معده و ایجاد احساس سیری برای مدت طولانی تر به شما در کاهش وزن کمک می کنند.

فیبر غیر محلول: این فیبر با اضافه کردن حجم به مدفوع سرعت گوارش را بالا می برد. فیبر غیر محلول یکی از بهترین راهکارها برای درمان یبوست است.

در این مقاله ما به صورت کلیتی تمام موارد مرتبط با لاغری را بررسی خواهیم کرد، اما بسیاری از موارد به صورت خلاصه در اختیار شما قرار خواهد گرفت و برای دسترسی به اطلاعات کامل‌تر پیشنهاد می‌گردد تا از طریق لینک‌ها به موجود در متن محتوا به مقالات جامع‌تری دسترسی داشته باشید، برای مثال اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در حوزه سبزیجات چربی سوز را دارید پیشنهاد می‌گردد تا مقاله سبزیجات چربی سوز و لاغر کننده را حتما مطالعه نمایید.
در این قسمت به سبزیجات موثر در کاهش وزن وتناسب اندام اشاره شده تا با مصرف این گونه از سبزیجات بتوانید در مسیر لاغری مستمر‌تر قدم بردارید.

هویج: در صدر سبزیجات چربی سوز هویج قرار دارد، هویج یک نوع از سبزیجات خوش رنگ و لعاب است که به دلیل وجود فیبر و بتاکاروتن در خود می‌تواند در امر لاغری برای شما بسیار مثمر ثمر باشد، پیشنهاد می‌گردد تا هویج را هم به صورت پخته و هم به صورت خام مصرف نمایید.

قارچ: قارچ یک گیاه با بافتی خاص می‌باشد، در واقع طبق تحقیقات انجام شده این باور وجود دارد که قارچ‌ها از جنس ما بین گیاه و گوشت هستند و پیش بینی می‌شود که این ماده از اصابت صاعقه با یک گیاه شکل گرفته است.
مواد تشکیل دهنده قارچ در ابتدا آب، پروتئین و فیبر می‌باشد که در امر لاغری می‌تواند نقش به سزایی را داشته باشد. در رژیم غذایی M_PLANT که یکی از رژیم‌های غذایی مناسب است بر مبنای تم قارچ استفاده می‌شود که توانسته نتایج قانع کننده‌ای از خود به جای بگذارد.

 

 

لاغری و تناسب اندام

ترب: ترب به واسطه وجود فیبر بالا و ویتامین C علاوه بر پاک سازی بدن از سموم می‌تواند تاثیر به سزایی در امر کاهش وزن و تناسب اندام داشته باشد.

سیر: شاید اگر از ما بخواهند به غیر از ورزش یک ماده خوراکی را در زمره موارد اصلی لاغری نام ببریم یا بهتر است بگوییم در جواب سوال چگونه لاغر شویم یک کلمه را نام ببریم ما یک کلمه را بر زبان خواهیم آورد و آن کلمه نیز سیر می‌باشد، طبق تحقیقاتی که انجام در انیستیتو تحقیقات تغذیه فرانسه انجام شد نتیجه حاصله به این گونه بود که آلیسین که از مواد اصلی موجود در سیر است می‌تواند تاثیر قانع کننده‌ای بر روی لاغری داشته باشد.

عموما ما در خانواده سبزیجات موارد زیادی برای لاغری داریم؛ از مواردی که نام بردیم تا مواردی که به قدری بیشمار هستند که امکان نام بردن همه آنها وجود ندارد ولی در کل اگر بخواهیم یک تناسبی برای لاغری و سبزیجات برقرار نماییم باید بگوییم که حاصل این تناسب ماده‌ای به اسم فیبر خواهد بود که می‌تواند تاثیرات مثبتی برروی لاغری و تناسب اندام داشته باشد.
اما نباید از آلیسین موجود در سیر و تاثیر آن در لاغری غافل شویم.

 

 

 

میوه‌های لاغر کننده

برای تسریع و بهبود رویه لاغری و تناسب اندام، به ویژه برای لاغری شکم میوه می‌تواند مکمل خوبی برای لاغری باشد، اگر این عادت درست در زندگی یا بهتر است بگوییم شیوه درست تغذیه ما نهادینه شود که از خوردن میوه غافل نشویم، زندگی بهتری را تجربه خواهیم نمود، پس از امروز و بعد از خواندن کامل این مقاله به خودتان قول دهید که حداقل دو مرتبه در روز میوه مصرف خواهید کرد تا سلامتی و تناسب اندام را در آغوش بگیرید.

آناناس: آناناس یکی از رایج ترین و محبوب ترین میوه های لاغر کننده گرمسیری است. این ماده حاوی تیامین، منیزیم، ویتامین B6، ویتامین C، ریبوفلاوین، نیاسین، مس، آهن و فولات است که تمامی این موارد در یک میوه دوست داشتنی قرار گرفته است.
با توجه به وجود میزان قابل توجهی قند در کمپوت و نکتار آناناس پیشنهاد می‌شود در صورت امکان و دسترسی از میوه آنانس برای اثر بخشی بهتر استفاده کنید.

موز: میوه بعدی که در لیست ما قرار دارد موز است، موز منبع خوبی از پتاسیم، ویتامین B6 ، منگنز، منیزیم، ویتامین C، فولات و پروتئین می‌باشد، موز برخلاف میزان شیرینی که دارد و برخلاف تصور شتباه می‌تواند در امر لاغری و تناسب اندام یک همراه خوب برای شما باشد، پس از خوردن موز غافل نشوید که می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

 

لاغری و لاغر کننده

 

هندوانه: هندوانه از آب بالایی برخوردار است. همچنین حاوی یک دوز سالم اسیدهای آمینه، آنتی اکسیدان‌ها ، لیکوپن، پتاسیم، ویتامین A، ویتامین B6 و ویتامین C است، هندوانه هم مانند موز برخلاف میزان شیرینی و فروکتوز موجود در آن می‌تواند به شدت در امر لاغری برای شما مفید باشد.
هندوانه با توجه به میزان قابل توجه آب و مواد معدنی یک میان وعده مناسب برای زفع احساس گشنگی در طی روز است، مواردی که در مورد هندوانه بیان کردیم می‌تواند در امر رفع احساس گرسنگی بسیار مفید باشد.

گیلاس سفید: گیلاس ترش یک میوه بسیار خوب با مقادیر عالی پتاسیم، منگنز، ویتامین A، ویتامین C، فیبر، فلاونوئیدها و خاصیت آنتی اکسیدانی است، در توضیحاتی که در مقالات لاتین امریکایی ذکر شده بود، به طور مستقیم از گیلاس و تاثیر مثبت آن بر روی لاغری شکم اشاراتی شده بود، نکته قابل توجه در مورد گیلاس سفید علاوه بر خاصیت جلا دهندگی قلب کم کالری بودن این میوه است، به طوری که در یک کاسه متوسط از گیلاس سفید فقط ۷۷ کالری انرژی یافت می‌شود.

گردو: یکی از سوالاتی که در گوگل سرچ شده بود سوال: آیا گردو لاغر می‌کند است؛ شاید منشا این سوال حالت چرب بودن گردو باشد، از همین روی این تصور مطرح است که گردو سبب افزایش وزن می‌شود ولی گردو هم مانند بادام می‌تواند در امر تناسب اندام و کاهش وزن مثمر ثمر باشد،علاوه بر این گردو به اندازه ماهی دارای فسفر است که این نکته معمولا بیان نمی‌شود؛ پس در صبحانه بدون هیچ نگرانی از گردو استفاده کنید.

نه تنها برای لاغری و تناسب اندام بلکه برای تجربه یک زندگی بهتر پیشنهاد می‌شود تا برای میوه در میان وعده‌های غذایی خود یک جایگاه مناسب و درخور در نظر بگیریم، بر خلاف تصور، موز، هندوانه و گردو می‌توانند در امر لاغری و تناسب اندام همراه خوبی برای شما باشند، پس از مصرف آنها غافل نشوید.
در ضمن گیلاس سفید می‌تواند در لاغری شکم تاثیرات مثبتی را داشته باشد، برای اطلاع از موارد بیشتر پیشنهاد می‌گردد تا مقاله ۱۵ میوه لاغرکننده و چربی سوز را حتما مطالعه نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید