اخبار و تازه ها

آیا آب کرفس برای لاغری موثر است؟

نوشیدن آب کرفس هر روز صبح، ناشتا دقیقا چیزی است که بسیاری از ما براثر تبلیغات مختلف به عنوان ابزاری برای لاغری و کاهش وزن شنیده‌ایم. آب کرفس فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. اما آیا آب کرفس برای لاغری موثر است؟ امروز در جیمیتو قصد داریم به صورت کامل به این سوال پاسخ دهیم و در خصوص لاغری به کمک آب کرفس صحبت کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

چرا مردم آب کرفس می‌خورند؟

گفته می‌شود آب کرفس دارای مزایای مختلفی از جمله کاهش وزن و بهبود روده و سلامت پوست است. نوشیدن آن برای کاهش وزن اکنون یک‌جورایی مد شده است. کسانی که این روند را دنبال می‌کنند هر روز ۴۷۵ میلی لیتر آب کرفس با معده خالی می‌نوشند. یک دسته بزرگ کرفس یا حدود ۹ ساقه، ۴۷۵ میلی لیتر آب دارد. این سبزیجات محبوب غنی از مواد مغذی بیشماری از جمله فولات، پتاسیم، منگنز و ویتامین‌های A ،C و K است. همچنین منبع بزرگی از ریبوفلاوین، ویتامین B6، اسید پانتوتنیک، کلسیم، منیزیم و فسفر است. در حالی که بسیاری از مردم طرفدار خوردن آب کرفس برای لاغری هستند، اما تحقیقات فواید آن را برای کاهش وزن تایید نمی‌کند!

اضافه کردن به سایر نوشیدنی‌ها

آب کرفس می‌تواند به تنهایی مصرف شود یا مانند اسموتی‌های سبز به نوشیدنی‌های دیگر اضافه شود. این نوشیدنی‌ها معمولا حاوی انواع میوه‌ها و سبزیجات هستند. آب کرفس اغلب دارای خواص کرفس بوده و برای سلامتی بسیار مفید است. علاوه بر این، شما می‌توانید اسموتی خود را با منابع پروتئینی مانند ماست و همچنین منابع چربی مانند کره مغز آوکادو یا آووکادو برای تقویت سلامتی مخلوط کنید.

 

آیا آب کرفس برای لاغری موثر است؟

اغلب گفته می‌شود که آب کرفس باعث کاهش وزن می‌شود. طرفداران ادعا می‌کنند که نوشیدن ۴۷۵ میلی لیتر هر روز صبح، سلول‌های چربی ذخیره شده در کبد شما را تجزیه و حل می‌کند. با این حال، این ادعا فاقد شواهد علمی است و نیاز به تحقیقات بیشتر دارد. همانطور که گفته شد، آب کرفس ممکن است از راه‌های دیگر باعث کاهش وزن شود. وزن شما به میزان کالری مصرفی شما در طول روز بستگی دارد.

آب کرفس کالری نسبتاً کمی دارد و در هر ۴۷۵ میلی لیتر ۸۵ کالری تامین می‌کند. اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، می‌توان آب کرفس را جایگزین نوشیدنی‌های شیرین مانند: نوشابه‌ها، آبمیوه‌ها و قهوه‌ کرد. علاوه بر این، نوشیدن نوشیدنی‌های کم کالری مانند آب کرفس قبل از غذا ممکن است باعث سیری شود و به شما کمک کند کالری کمتری دریافت کنید. اگرچه آب کرفس یک نوشیدنی سالم و کم کالری است، اما کلید کاهش وزن در طولانی مدت تنها با یک غذا نخواهد بود. در عوض، ورزش را با یک رژیم غذایی مغذی و مبتنی بر غذاهای کامل ترکیب کنید.

ضررهای احتمالی آب کرفس چیست؟

در حالی که آب کرفس به طور کلی بی‌خطر شناخته می‌شود، باید از چند نکته منفی احتمالی آگاه باشید.با ما همراه باشید تا به دو نکته زیر اشاره کنیم:

از دست دادن فیبر: هنگامی که آب کرفس را می‌گیرید، فیبر این گیاه از دست می‎دهید. خوردن فیبر فواید بسیار زیادی برای سلامت روده و کاهش وزن دارد. یک دسته کرفس (۹ ساقه) حدود ۹ گرم فیبر دارد در حالی که آب کرفس (۴۷۵ میلی‌لیتر) مقدار بسیار ناچیزی فیبر همراه خود خواهد داشت.

جمع شدن سدیم: یکی دیگر از نقاط ضعف احتمالی آب کرفس، مصرف بیش از حد سدیم است. کرفس به طور طبیعی سرشار از سدیم است، ۴۷۵ میلی‌لیتر آب کرفس حاوی بیش از ۴۰۰ میلی گرم سدیم است. وزارت بهداشت ایالات متحده توصیه می‌کند که بزرگسالان مصرف سدیم روزانه خود را کمتر از ۲۳۰۰ میلی‌گرم نگه دارند. بنابراین، اگر قبلا نمک زیادی مصرف کرده اید، یک لیوان آب کرفس می‌تواند شما را از محدوده مجاز خارج کند. همچنین از آنجا که مصرف بیش از حد سدیم با افزایش فشار خون مرتبط است، افرادی که در معرض این بیماری هستند باید هنگام نوشیدن آب کرفس احتیاط کنند.

 

اگرچه آب کرفس به طور کلی بی‌خطر است، اما مصرف روزانه آن می‌تواند به جذب کم فیبر و افزایش سدیم در بدن منجر شود.

 

بهترین زمان خوردن آب کرفس 

از جمله فواید کرفس و آب کرفس می‌توان به کاهش وزن و لاغری اشاره کرد. اگر اضافه وزن دارید به جای دنبال کردن رژیم‌های سفت و سخت در روز چندبار آب کرفس بخورید. بدین ترتیب اشتهای شما برای خوردن شیرینی‌جات و غذاهای چرب و سنگین کم می‌شود و به تدریج با مصرف غذای کمتر به وزن دلخواهتان می‌رسید.

نوشیدن آبِ کرفس منجر به کاهش اشتها و کاهش ویار به مواد بدون ارزش غذایی و پرکالری می‌شود. در نتیجه توصیه می‌شود آبِ کرفس قبل از صرف غذای اصلی مصرف شود تا تأثیرات خود را بهتر بگذارد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید