اخبار و تازه ها

بهترین میوه های لاغر کننده را بشناسید

اگر در یک رژیم لاغری خاص باشید حتما به دنبال میوه های لاغر کننده خواهید. میو‌ه‌هایی که بعد از خوردن آن‌ها دچار عذاب وجدان نشوید و با خیال راحت آن‌ها را نوش جان کنید. با ما همراه باشید تا این میوه‌ها را به شما معرفی کنیم.

 

میوه های لاغر کننده را بشناسید

در ادامه قصد داریم میوه‌هایی را به شما معرفی کنیم که در فرآیند لاغری شما نقش مهمی را بازی خواهند کرد. میوه های لاغر کننده که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد مطمئنا شما را متعجب می‌کند که آیا این قضیه صحت دارد؟ پاسخ واضح است بلی.

این میوه های لاغر کننده با کاهش اشتها در شما مانع از خوردن مواد غذایی بیشتر و هله وله می‌شود که در بلند مدت باعث رسیدن به تناسب اندام و لاغری در شما خواهد شد.

 

موز

هنگامی که در رژیم به سر می‌بری بسیاری از ما به خاطر داشتن اطلاعات نادرست و وجود قند و کالری بالا موز را از رژیم خود حذف می‌کنیم. درست است که موز دارای کالری زیادی نسبت به سایر میوه‌هاست اما دارای مواد مغذی مانند: پتاسیم، منیزیم، منگنز، فیبر، آنتی اکسیدان و انواع ویتامین A و ویتامین C و ویتامین B6 است.

شاخص گلیسمی در این میوه متوسط بوده و می‌تواند سطح انسولین را در خون تنظیم کرده و همچنین به کنترل وزن در فرد مصرف کننده کمک کند. البته افرادی که دچار دیابت هستند حتما باید با مشورت پزشک این میوه را مصرف کنند. میوه و مواد غذایی مانند موز که دارای ویتامین و مواد معدنی مهمی هستند را حتما در رژیم غذایی خود قرار دهید تا سلامت بدن را تضمین کنید.

 

مطالعات نشان داده است که مصرف یک عدد موز در طی روز در بلند مدت باعث کاهش چربی خون و کلسترول خواهد شد.

 

سیب

سیب دارای کالری کم و فیبر بالاست که هردو عامل در لاغری نقش بسیار موثری ایفا می‌کنند. یک سیب بزرگ دارای ۱۱۶ کالری و ۵۴ گرم فیبر است که در کاهش اشتها و لاغری بسیار موثر است.

 

در یک مطالعه انجام شده بر روی گروهی از بانوان؛ افرادی که سیب را در طول ۱۰ هفته مصرف کردند، به مراتب کاهش وزن بیشتری نسبت به افرادی که گلابی و یا سایر میوه‌ها را مصرف کردند داشته‌اند. بنابراین سیب یکی از بهترین میوه های لاغر کننده است.

سیب به علت داشتن فیبر بالا، احساس سیری را در شما تقویت خواهد کرد. قدرت سیرکننده یک عدد سیب بزرگ ۳ برابر یک تخته شکلات است! که همین ویژگی باعث می‌شود مصرف کننده این میوه کمتر دچار گرسنگی و خوردن غذا شده و به مرور میزان چربی بدن را کاهش دهد. همچنین از عصاره این میوه برای کنترل کلسترول خون نیز استفاده می‌شود.

 

انار

یکی از میوه های لاغر کننده انار است. انار سرشار از آنتی اکسیدان است و در کنار افزایش گردش خون به کنترل و کاهش کلسترول خون کمک می‌کند.  محققان طی مطالعه‌ای که اخیرا در دانشگاه کارولینا انجام داده‌اند، متوجه شده‌اند که آنتی‌اکسیدان‌های پلی فنل موجود در انار، متابولیسم بدن را تقویت می‌کنند.

علاوه بر این، از ایجاد لیپیدها در عروق بدن جلوگیری کرده و اشتها را کم می‌کنند. وقتی صحبت از وزن کم کردن به میان می‌آید، انار حرف اول را می‌زند!

 

گلابی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید گلابی بیشترین میزان فیبر را در میان میوه‌ها داراست. شاید به همین لیل باشد که برای رفع یبوست از آن استفاده می‌شود. این میوه آبدار دشمن دیابت نوع ۲ بوده و به کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند. از دیگر ویژگی‌های گلابی دارا بودن ویتامین ث است.

گلابی به عنوان یک کاهنده کلسترول خون شناخته می‌شود و به علت فیبر بالا به اهداف افرادی که به کاهش وزن فکر می‌کنند بسیار نزدیک است. البته توجه داشته باشید که میوه های لاغر کننده در کنار یک رژیم غذایی می‌تواند به لاغر شدن شما کمک کند. در غیر اینصورت اثری موقت بر بدن خواهند داشت.

 

انبه

این میوه از منابع بسیار خوب پتاسیم به حساب می‌آید، طوریکه مصرف آن به افراد مبتلا به فشار خون بالا توصیه می‌شود. این میوه شاخص گلایسمی بالایی نیز دارد، یعنی وقتی مصرف شود، قند خون به یکباره افزایش پیدا می‌کند و موجب ترشح هورمون انسولین می‌شود. با ترشح این هورمون، قند به داخل سلول‌ها وارد شده و دوباره افت پیدا می‌کند.

قند انبه نسبت به سایر میوه‌های این لیست کمی بیشتر است، اما اگر آن را به اندازه بخورید برای سلامتی‌تان مفید است. این میوه حدود ۱۳۰ کالری، ۳ گرم فیبر، ویتامین C، ویتامین A و کلسیم دارد. بنابراین گنجاندن این میوه در برنامه‌ی غذایی‌تان، شما را در مسیر لاغرتر شدن کمک می‌کند.

 

هلو

هلو مثل تمام میوه‌ها خواص ادرارآور و ملین دارد. گوشت هلو دارای سلولوزهای نرم است و کاملا هضم می‌شود. هلو میوه‌ای نسبتا کم ترشی است. مواد قندی و نشاسته‌ای آن به آسانی هضم می‌شود و معده به راحتی هضم آن را تحمل می‌کند.

هلو میوه‌ی ایده آلی برای یک رژیم غذایی کم کالری است. این میوه مقادیر فراوانی فیبر و پتاسیم دارد و سرشار از ویتامین است. چندین مطالعه نشان داده است که هلو منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان است و این خیلی چیزها را راجع به خواص هلو به ما توضیح می‌دهد. بنابراین خیالتان راحت باشد؛ که به بدنی خوش فرم خواهید رسید.

میوه های لاغر کننده

پرتقال

پرتقال دقیقا مانند تمام مرکبات دارای فیبر بالا، و کالری کم است که در کنترل و کاهش اشتها نقش بسیار مهمی بازی می‌کند. تحقیقات مختلف ثابت کرده است که خوردن خود میوه به مراتب مفیدتر و موثرتر از خوردن آبمیوه خواهد بود. بنابراین اگر قصد کاهش وزن و لاغری دارید حتما به سراغ خوردن پرتقال بروید. انواع سالاد میوه، استفاده به صورت خام و یا در انواع دسر از را‌ه‌هایی است که می‌توانید از این میوه ترش و خوشمزه استفاده کنید و لاغر شوید.

 

انواع توت 

توت‌ها میوه‌های کم کالری هستند. به عنوان مثال نصف فنجان بلوبری تنها ۷۴ کالری دارد اما ۱۲ درصد ویتامین C و منگنز بدن و ۱۸ درصد از ویتامین K را تامین می‌کند. همچنین انواع توت به کاهش کلسترول خون، کاهش فشار خون و همچنین کاهش وزن کمک بسیار زیادی می‌کند.

یک فنجان توت فرنگی، کمتر از ۵۰ کالری انرژی داشته و حدود ۳ گرم فیبر روزانه، ۱۵۰ درصد از ویتامین ث روزانه بدن و ۳۰ درصد از منگنز بدن را تامین می‌کند. یک تحقیق نشان می‌دهد که انواع توت‌ها به عنوان یک ماده غذایی سیر کننده شناخته می‌شود و افرادی ۶۵ کالری انواع توت مصرف کرده‌اند کمتر غذا خورده و بعد از غذا نیز کمتر به سراغ شیرینی و شکلات می‌روند.

از این میوه می‌توان به صورت تازه و یا یخ زده درون ماست و صبحانه استفاده کرد. همچنین می‌توانید به سراغ سالادهای میوه که با انواع توت تهیه شده است بروید و با کاهش اشتها وزن خود را کم کنید.

 

گریپ فروت

نصف گریپ فروت حدود ۳۹ کالری دارد اما بیش از ۶۵ درصد از ویتامین C مورد نیاز روزانه شما و ۲۸ درصد از ویتامین A روزانه را در اختیارتان قرار خواهد داد. گریپ فروت دارای شاخص گلیسمی پایین است و باعث کاهش قند خون می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد یکی از راه‌های کاهش وزن و لاغری کاهش مواد قندی در رژیم غذایی است که گریپ فوت یک میوه لاغر کننده مناسب برای شماست. همچنین تحقیقات نشان می‌دهد خوردن گریپ فروت باعث کاهش چربی دور کمر و کنترل فشار خون می‌شود.

 

مطالعه انجام شده بر روی ۸۵ نفر که طی ۱۲ هفته گریپ فروت مصرف کرده‌اند نشان داد، میزان کالری دریافتی روزانه آن‌ها تا ۷٫۱ درصد کاهش یافت و سطح کلسترول خون نیز به حد مناسب رسید.

 

کیوی

کیوی یک میوه زمستانی فوق‌العاده است که سرشار از ویتامین C، ویتامین E، فیبر و فولات است که برای سلامتی بدن بسیار موثر است. مطالعات انجام شده بر روی ۴۱ نفر که در آستانه مبتلا شدن به دیابت بودن نشان داد، افرادی که به صورت روزانه ۲ عدد کیوی رسیده را در طی ۱۲ هفته خوردند علاوه بر کاهش چشم گیر سایز کمر، توانستند میزان سطح قند خون را به مقدار قابل ملاحظه‌ای کاهش دهند.

 

مطالعات بیشتر نشان داده است که کیوی به کنترل قند خون، کاهش کلسترول خون و همچنین سلامت روده کمک زیادی می‌کند که هر سه موردی که بیان شد، در کاهش وزن و لاغری بسیار موثر است.

 

یک عدد کیوی کوچک که ۶۹ گرم وزن دارد، دارای ۲ گرم فیبر است که به سلامت روده و همچنین کاهش وزن بسیار کمک می‌کند. شما می‌توانید از این میوه علاوه به صورت خام، در کنار صبحانه استفاده کنید. همچنین کیوی می‌تواند یکی از مواد اولیه سالاد میوه باشد که علاوه بر اینکه مزه سالاد را خوشمزه می‌کند مواد مغذی وارد بدن شما خواهد کرد.

 

آووکادو 

آووکادو یک دیگر از میوه های لاغر کننده است که هم چرب است و هم کالری نسبتا بالایی دارد و در مناطق گرمسیری کشت می‌شود. نصف یک آووکادو که حدودا گرم وزن دارد حدود ۱۶۰ کالری داشته که از این نظر یکی از پر کالری‌ترین انواع میوه‌هاست. همین میزان از این میوه می‌تواند ۲۵ درصد از ویتامین K و ۲۰ درصد از فولات بدن را تامین کند. با وجود این میزان از چربی و کالری بالا، می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند!

خوردن آووکادو باعث احساس سیری، کاهش اشتها و بهبود سطح کلسترول خون می‌شود.

همچنین مطالعات گسترده در آمریکای شمالی نشان داده است که افرادی که آووکادو می‌خورند معمولا رژیم غذایی سالم‌تری داشته و کمتر به خطر سندرم متابولیک و کمبود وزن دچار می‌شوند. شما می‌توانید این میوه را درون سالاد، کلوچه و یا شیرینی استفاده کنید و از فواید آن در کاهش وزن بهره‌مند شوید.

 

ریواس

ریواس در واقع نوعی از سبزیجات است اما در آمریکای شمالی و اروپای غربی به عنوان میوه از آن استفاده می‌شود. هر ساقه از ریواس حدود ۱۱ کالری داشته و در مقابل ۱ گرم از آن را فیبر تشکیل می‌دهد.همچنین شاید برایتان جالب باشد که بدانید که خوردن یک ساقه ریواس می‌تواند تا ۲۰ درصد از ویتامین K مورد نیاز روزانه شما را تامین کند. همچنین ریواس کاهنده کلسترول بالا خون بوده و برای افرادی که برای لاغر شدن تلاش می‌کنند یک انتخاب فوق‌العاده است.

 

مطالعه انجام شده به روی افرادی که به یک بیماری خاص شریانی مبتلا بودند نشان داده است، مصرف ۲۳ گرم از عصاره خشک شده ریواس به مدت ۶ ماه توانسته است توانسته است کاهش معنا داری در کلسترول خون به وجود آورده و عملکرد قلب را بهبود دهد.

از ریواس می‌توان به روش‌های مختلفی استفاده کرد، استفاده از عصاره ریواس در دسر، بخار پز کردن و استفاده از آن در انواع سالاد می‌تواند یکی از این روش‌ها باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید