اخبار و تازه ها

لاغری تا عید به کمک ۴ رژیم لاغری

همه ما دوست داریم در نوروز هیکلی مناسب و خوش فرم داشته باشیم. شاید به همین دلیل است که گاهی مواقع به سراغ روش‌های غیر ایمن مانند قرص‌های لاغری می‌رویم. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه به لاغری تا عید برسید با جیمیتو همراه ما باشید.

 

لاغری تا عید : فرصت ۱ روز

شاید به نظر شما هم رژیم لاغری یک روزه کمی اغراق‌آمیز باشد اما باید بدانید که با ممارست در هر کاری مخصوصاً لاغری می‌توان به هدف دلخواه رسید. به جای هزینه‌های اضافی و صرف وقت بیشتر در باشگاه‌های ورزشی می‌توانید روش‌های ساده‌ای را پیش بگیرید و زودتر از روش‌های معمول لاغر شوید. برنامه کامل رژیم لاغری یک روزه را حتما بطور مطالعه کنید.

حداکثر وزنی که در این روش از دست می‌دهید حدود ۱ کیلوگرم خواهد بود.

 

لاغری تا عید : فرصت ۳ روز

در رژیم لاغری ۳ روزه که به رژیم ارتشی نیز شهرت دارد، شما با محدود کردن میزان کالری دریافتی خود وزن از دست می‌دهید. البته توجه داشته باشید که حداکثر وزنی که در این روش از دست می‌دهید حدود ۵ کیلوگرم خواهد بود.  اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که وزن از دست داده بیشتر آب است تا چربی!

همچنین توصیه می‌شود بعد از اتمام مدت رژیم لاغری سریع ۳ روزه، برای مدت چند روز از یک رژیم گیاه خواری پیروی کنید زیرا نتیجه بهتری در کاهش وزن شما خواهد داشت.  برنامه کامل رژیم لاغری ۳ روزه را حتما بطور مطالعه کنید.

حداکثر وزنی که در این روش از دست می‌دهید حدود ۵ کیلوگرم خواهد بود.

 

لاغری تا عید : فرصت ۷ روز

نکته بسیار مهم در مورد کاهش وزن در یک هفته این است که روش‌های سریع همانگونه که به سرعت وزن را کم می‌کنند، شانس برگشت به وضعیت قبل را هم به سرعت خواهند داشت. اما اگر به هر دلیلی قصد دارید وزن خود را در کوتاه مدت کم کنید این روش را به شما توصیه می‌کنیم. برنامه کامل کاهش وزن در یک هفته را حتما بطور مطالعه کنید.

  • هرگز این برنامه را بیش از یک هفته ادامه ندهید.
  • این روش بر روی افراد مختلف متفاوت خواهد بود.
  • هرگز بعد از رژیم یک هفته ای غذای زیاد نخورید.

حداکثر وزنی که در این روش از دست می‌دهید حدود ۵  تا ۱۰ کیلوگرم خواهد بود.

 

لاغری تا عید : فرصت ۳۰ روز

عدم فعالیت بدنی مناسب، مصرف غذاهایی چرب و پرخوری از مهمترین دلایل افزایش وزن است. یکی از راه‌ها در کنار ورزش و پیاده روی، داشتن یک رژیم غذایی مناسب و سالم است. این رژیم لاغری یک ماهه پروتئین، مناسب همه‌ی افراد نیست. زیرا انعطاف‌پذیری بسیار کمی دارد. اما اگر می‌خواهید چربی سوزی‌تان را در این یک ماه به حداکثر برسانید، بنابراین طبق آن با جدیت و پشتکار لازم، پیش روید. برنامه کامل رژیم لاغری یکماهه را حتما بطور مطالعه کنید.

حداکثر وزنی که در این روش از دست می‌دهید حدود ۵ کیلوگرم خواهد بود.

 

نکاتی برای لاغری تا عید

خوب حالا که با ۴ رژیم لاغری مختلف آشنا شدید. وقت آن رسیده است که به نکاتی اشاره کنیم که در رسیدن به تناسب اندام شما کمک زیادی خواهید کرد. بنابراین این نکات مهم را دست کم نگیرید.

لاغری تا عید

نوشیدن آب

به شما توصیه می‌کنم که بیشتر آب بنوشید. همانگونه که قبلا از ما شنیدید خوردن آب باعث کاهش وزن می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد نوشیدن آب باعث افزایش متابولیسم بدن به میزان ۲۴ تا ۴۰ درصد می‌شود که این میزان در یک ساعت و نیم اول به حداکثر خود می‌رسد. نوشیدن نیم لیتر آب قبل از وعده غذایی اصلی باعث کمتر خوردن شما و در نتیجه کاهش وزن می‌شود.

 

خوردن تخم مرغ

تخم مرغ دارای خواص بسیار زیاد و فوق‌العاده‌ای است که یکی از آنها کاهش وزن و لاغری است. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که صبحانه سرشار از غلات را با مواد پروتئینی جایگزین می‌کنند در ۳۶ ساعت بعد از خوردن آن، کمتر گرسنه می‌شوند. و همین مساله در لاغری بسیار موثر است.

 

نوشیدن قهوه

همانطور که همه ما می‌دانیم قهوه دارای مقادیر بسیار زیادی آنتی اکسیدان است که برای سلامت بدن بسیار مفید است. تحقیقات نشان می‌دهد نوشیدن قهوه در صبح باعث افزایش متابولیسم بدن به میزان ۳ تا ۱۱ درصد شده و فرایند چربی سوزی را تسریع می‌بخشد. البته توجه داشته باشید که خوردن شکر همراه قهوه باعث چنین اتفاقی نخواهد شد.

 

چای سبز

چای سبز نیز درست مانند قهوه دارای خواص زیادی است. از آن جمله می‌توان به لاغر شدن اشاره کرد. چای سبز دارای مقادیری کافئین است که در چربی سوزی نقش بسیار مهمی بازی می‌کند. بنابراین خوردن این نوشیدنی را می‌توانید در برنامه غذایی خود قرار دهید.

 

شکر ممنوع

شکر یکی از مواد تشکیل دنده بسیار مضر و نامناسب در زندگی مدرن است. که البته به مقدار بسیار زیادی توسط مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد. تحقیقات نشان می‌دهد خوردن شکر باعث افزایش خطر چاقی و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود. بنابراین اگر برای لاغری تا عید برنامه ای دارید حتما شکر را از رزیم غذایی خود حذف کنید.

 

کربوهیدرات کمتر

اگر به فکر لاغری تا عید هستید، کم کردن غذاهایی که حاوی کربوهیدرات بالا هستند را به شما توصیه می‌کنیم. ماکارونی، برنج، سیب زمینی از جمله این غذاها هستند. در عوض به سراغ مواد پروتئینی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ و لبنیات بروید. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که رژیم کم کربوهیدرات را انتخاب می‌کنند ۲ تا ۳ برابر بیشتر از افرادی که این غذاها را میل می‌کنند لاغر می‌شوند.

 

بشقاب کوچکتر

استفاده از بشقاب‌های کوچکتر در هنگام خوردن وعده‌های غذایی باعث می‌شود غذای کمتری بکشید و در نهایت کالری کمتری دریافت کنید. البته این مساله در خصوص افرادی که چاقی بسیار زیادی دارند موثر است و به افرادی که اضافه وزن آن‌ها چندان زیاد نیز کارساز نیست.

 

غذاهای پر ادویه

خوردن غذاهای پر ادویه به خصوص تند و فلفلی باعث می‌شود سوخت و ساز بدن شما بیشتر شده و همچنین اشتهای شما را به سرعت کاهش می‌دهد. البته این در خصوص افرادی است که به خوردن غذاهای تند عادت ندارند!

لاغری تا عید

حرکات ایروبیک

انجام ورزش‌های هوازی مانند کاردیو به حفظ سلامت بدن و ذهن کمک بسیار زیادی کرده و در کنار آن میزان چربی سوزی در بدن را افزایش می‌دهد. انجام این حرکات باعث آب کردن چربی شکم و پهلو شده و چربی ناسالم را از نقاط مختلف بدن کم می‌کند.

 

وزنه زدن

داشتن یک رژیم لاغری تا عید معمولا باعث کاهش چربی و در کنار ان عضلات بدن می‌شود به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم در این دوران حتما به باشگاه بروید و یا در منزل با دمبل اقدام به وزنه زدن بکنید تا در کنار چربی سوزی عضلات خود را تقویت کرده و به حجم آن‌ها بیفزایید.

 

فیبر بیشتر

خوردن غذاهایی که حاوی فیبر هستند در دوران لاغری تا عید بسیار توصیه می‌شود. خوردن فیبر زیاد باعث می‌شود که تا مدت‌ها وزن بدن خود را ثابت نگه دارید. میوه و سبزیجات مهمترین منابع فیبر هستند که علاوه بر این دارای کالری نسبتا کمی هستند شما را بیشتر سیر نگه داشته و مانع از پرخوری در افراد می‌شوند.

 

آهسته جویدن

مغز انسان زمانی نیاز دارد که بفهمد شما سیر شده‌اید. تحقیقات نشان می‌دهد که آهسته جویدن غذا باعث می‌شود شما کالری کمتری دریافت کنید و حجم غذای دریافتی شما را کاهش می‌دهد و در نتیجه به لاغری تا عید کمک زیادی خواهد کرد. بنابراین برای خوردن غذا به خصوص وعده‌های اصلی وقت بیشتری بگذارید.

 

خوب خوابیدن

شاید جای تعجب باشد که چرا خواب کافی و با کیفیت مهم است. اما باید بدانید که خواب کافی دقیقا مانند ورزش و رژیم غذایی شما می‌تواند موثر باشد. مطالعات نشان می‌دهد کم خوابی باعث چاقی می‌شود؛ آمارها نشان می‌دهد ۸۹ درصد چاقی در کودکان و ۵۰ درصد چاقی در بزرگسالان به علت کم خوابی و یا نداشتن خواب با کیفیت است.

 

آبمیوه و نوشابه ممنوع

شک به تنهایی بسیار مضر است، اما وجود آن درون آبمیوه‌ها و همچنین انواع نوشابه بسیار بدتر است! زیرا معمولا افراد به واسطه اینکه آبمیوه برای سلامت بدن مفید است مقادیر بسیار زیادی از آن را می‌نوشند. توجه داشته باشید که آبمیوه‌های موجود در فروشگاه‌ها بعضا به همان میزان نوشابه دارای شکر هستند که برای سلامتی بسیار مضر است.

 

پروتئین بیشتر

پروتئین تنها ماده مغذی است که به لاغر شدن شما کمک می‌کند! داشتن یک رژیم لاغری با پروتئین بالا کمک می‌کند میزان سوخت و ساز بدن بیشتر شده و چربی بیشتری بسوزانید. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که فقط ۲۵ درصد از غذای روزانه خود را از میان مواد پروتئینی دریافت می‌کنند تا ۶۰ درصد کمتر از سایرین دچار وسوسه برای خوردن هله‌هوله و اسنک می‌شوند.

 

غذای سالم

همه ما معمولا به دنبال راه میانبر هستیم و گمان می‌کنیم که یک رژیم لاغری به سرعت ما را به هدفمان می‌رساند. بنابراین به جای اینکه به سراغ رژیم لاغری بروید، به سراغ یک برنامه غذایی سالمتر رفته و در کنار آن به ورزش بپردازید که تود‌ه‌های چربی را از بدن خارج کرده و به تناسب اندام مورد نظر خود برسید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید