اخبار و تازه ها

چگونه بیشتر کالری سوزی کنیم؟

برای لاغر شدن شما نیاز به کالری سوزی دارید. کالری سوزی کار ساده‌ای است اما باید با قواعد آن آشنا باشید. لاغر شدن هم ساده‌تر از آنچه که تصور می‌کنید است اما عمل کردن روزانه به دستورالعمل مخصوص لاغری که “مصرف کالری بیشتر در مقابل کالری دریافتی” همت زیادی می‌خواهد. امروز در جیمیتو به شما راه‌هایی ساده برای کالری سوزی آموزش خواهیم داد تا بتوانید با سبک زندگی بهتر هر روز لاغرتر شوید.

 

آنچه که به عنوان کالری سوزی در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد، با استفاده از دو روش مصرف مواد غذایی کالری سوز و همچنین انجام دادن فعالیت‌های کالری سوز است. انجام هر یک از این روش‌ها به لاغری شما کمک می‌کند اما در کنار هم قرار گرفتن این دو شما را به هدفتان سریع‌تر خواهد رساند.

 

کالری سوزی با فشار زیاد روی پا

اگر شما هم به مانند من پای چاق دارید و در مقابل انرژی و کالری که می‌سوزانید، همچنان بالاتنه چاق دارید، باید تلاش کنید که همانند آن دوستان لاغر اندام خودتان که فقط با جنب و جوش کردن و فشار آوردن زیاد به پاهای خود چربی سوزی می‌کنند، به عضلات خود فشار بیشتری وارد کنید. این کار باعث مصرف حداقل ۳۵۰ کالری خواهد شد.

برای چند روز که شده اجازه دهید که پاهایتان فشار زیادی تحمل کنند تا به واسطه آن چربی سوزی و کالری سوزی داشته باشند. برای فشار آوردن به پاهایتان راه‌های ساده‌ای وجود دارد همانند راه رفتن و کتاب خواندن، راه رفتن و با موبایل صحبت کردن و برای کالری سوزی بیشتر، دویدن.

به این ترتیب بعد از مدتی متوجه خواهید شد که پاهایتان تبدیل به یک کارخانه کالری سوزی در بدن شما شده است و هر آنچه که می‌خورید را مصرف و تبدیل به انرژی می‌کند.

 

اجتناب از خوردن آجیل

بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط دانشمندان و محققان فعال در زمینه کالری سوزی نشان داده است که برای لاغر شدن باید مصرف آجیل را کاهش دهید. یکی از ساده‌ترین روش‌های کاهش مصرف آجیل این است که از ظرف کوچک‌تری برای خوردن آجیل استفاده کنید.

آجیل به عنوان یکی از عوامل مهم برای سلامتی در مقالات ما معرفی می‌شوند اما برای کالری سوزی تأثیر چندانی ندارند و کالری بیشتری هم به بدن شما می‌رسانند. خوردن چند مشت آجیل مقدار ۵۰۰ کالری وارد بدن شما می‌کند که شما نیاز به مصرف کردن آن هم دارید.

توصیه دیگر آن است که آجیل را از دسترس خودتان به دور بگذارید. آجیل‌های بدون فراوری شده را به جای آجیل فراوری شده استفاده کنید.

توصیه دیگری که در مورد آجیل به شما داریم این است که به هنگام تماشای تلویزیون و هر آنچه که شما را سرگرم می‌کند، آجیل را از دسترس خودتان خارج کنید. به جای آجیل از تنقلات کم کالری تر همانند میوه خشک می‌توانید استفاده کنید. با خوردن آجیل به هنگام مشاهده تلویزیون، باید بعد از آن چند کیلومتر پیاده‌روی کنید تا به کالری سوزی مطلوب برسید.

 

سالاد کمتر کالری سوزی بیشتر

برای همه ما جا افتاده است که برای لاغری سالاد بخوریم اما این روزها سالادهایی که در رستوران‌ها عرضه می‌شود دارای مواد افزودنی زیادی است که کالری آن بیش از غذای اصلی است. سالادهای دارای انواع پنیرها، تکه‌های آجیل، میوه خشک و گوشت هیچ خاصیتی برای کالری سوزی ندارند. اگر در خانه سالاد درست می‌کنید، مواد غذایی دارای کالری زیاد همانند ذرت را روی سالاد اضافه نکنید.

به جای استفاده کردن از ذرت و دیگر مواد دارای کالری زیاد به سراغ افزودن آب گوجه فرنگی به عنوان سس همراه با ترکیبات دیگر مانند فلفل بو داده، پیاز کبابی و قارچ بروید. به این صورت کالری سوزی خواهید کرد و سالم‌تر زندگی می‌کنید.

 

.

لاغری با بشقاب غذای کوچک

برای لاغر شدن و دریافت کالری کمتر در طول روز به شما توصیه می‌کنیم که از بشقاب کوچک‌تری نسبت به قبل استفاده کنید. بشقاب کوچک شما را وادار خواهد کرد تا هر غذایی را در وعده‌های کمتر بخورید به شرط آنکه بر تعداد وعده‌های غذایی خود اضافه نکنید. تغییر ساده در سبک زندگی باعث خواهد شد تا بدون آنکه زحمت زیادی بکشید، لاغر شوید و لاغر بمانید.

 

 

 کالری سوزی با محدود کردن میهمانی‌ها

دکتر و نویسنده رژیم غذایی به ما توصیه می‌کند که برای کالری سوزی باید تعداد میهمانی‌های خودتان را کمتر کنید. میهمانی جایی است که هیچ کس دوست ندارد دست به سینه بایستد و هیچ غذایی نخورد، بر اساس آماری که به دست آمده است، با هر میهمانی میزان مصرف کالری می‌تواند تا ۹۶ درصد افزایش پیدا کند.

کار سختی است، اما برای کالری سوزی گاهی انجام دادن کارهای سخت همانند کم کردن میهمانی لازم است.

 

کالری سوزی با دوچرخه‌سواری

برای کالری سوزی فعالیت بدنی همانند دوچرخه‌سواری انجام دهید. دوچرخه‌سواری باعث خواهد شد تا از شر چربی‌های شکم خودتان خلاص شوید. علاوه بر این توان ماهیچه‌های شما را به عنوان بخش بزرگی از سلامتی شما افزایش می‌دهد. بر اساس مطالعاتی که در مورد دوچرخه‌سواری انجام شده است، دوچرخه‌سواری ظرفیت ریه‌ها برای دریافت اکسیژن را بیشتر کرده و متابولیسم را در شرایط استراحت افزایش می‌دهد.

دوچرخه‌سواری به شما این فرصت را می‌دهد که همه اطراف خانه خودتان و کمی دورتر را کشف کنید. دوچرخه‌سواری به عنوان فعالیت کالری سوز بسیار متنوع است و کمتر کسی از دوچرخه‌سواری خسته می‌شود. اگر علاقه زیادی به دوچرخه دارید، برای سر کار رفتن یا خرید کردن از دوچرخه استفاده کنید.

 

 

رقصیدن

از جمله شادترین فعالیت‌هایی که به چربی سوزی و کالری سوزی در بدن شما کمک می‌کند، رقصیدن به شیوه‌های مختلف است. حرکات مختلف رقص از ساده تا پیچیده بخش بزرگی از بدن شما را درگیر می‌کند که نیاز به مصرف کالری و چربی سوزی را افزایش می‌دهد. لاغری در ناحیه شکم از مهم‌ترین و شاخص‌ترین فواید رقص است. کالری سوزی رقص به اندازه شنا، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی بالا است.

همچنین رقصیدن باعث خواهد شد تا روحیه قوی‌تری برای مقابله با استرس، اضطراب و همچنین افسردگی داشته باشید. تمام این عوامل روحی، عواملی هستند که به افزایش وزن منجر می‌شوند. اگر به صورت منظم برقصید، ضربان قلب و فشارخونتان نیز کاهش پیدا کرده و سطح کلسترول خونتان بهبود می‌یابد. همه این عوامل باعث می‌شود بدن و اندام سالم‌تری داشته باشید. بهترین رقص‌هایی که جزء فعالیت‌های چربی سوز محسوب می‌شود عبارت‌اند از:

  • رقص شکم
  • باله
  • هیپ هاپ
  • حلقه زدن
  • سالسا
  • زومبا

 

کالری سوزی با باغبانی

برای کالری سوزی می‌توانید به باغچه و حیاط خانه خودتان صفا بدهید و لاغر شوید. انجام دادن کارهایی همانند باغبانی باعث کالری سوزی زیادی خواهد شد. بستگی به نوع فعالیتی که در باغ و باغچه انجام دهید می‌توانید ۲۰۰ تا ۳۰۰ کالری را در ۳۰ دقیقه بسوزانید. برای کالری سوزی بیشتر بیل زدن، بلند کردن گلدان‌ها و حفر کردن چاله‌ها و آب دادن به گیاهان از بهترین کارهایی است که برای لاغری می‌توانید انجام دهید.

برنامه ریزی و تلاش کنید که چند روز از هفته خودتان را به باغبانی اختصاص دهید تا نه تنها کالری سوزی کرده باشید، زمان بیشتری با طبیعت بگذرانید تا نه تنها روحیه شاداب داشته باشید، انرژی لازم برای انجام دادن دیگر فعالیت‌های کالری سوز را هم به دست آورید. به راستی که باغبانی کار دل‌نشین و لذت بخشی است.

به شما تضمین می‌دهیم که باغبانی، به کاهش فشار خون، کلسترول و همچنین از بروز بیماری‌های قلبی، دیابت، افسردگی و پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

کالری سوزی

شنا و کالری سوزی

از دیگر فعالیت‌هایی که برای کالری سوزی به شکل فعالیت جسمانی توصیه می‌کنیم شنا کردن است. با استفاده از شنا، کالری‌های اضافی بدن خودتان را می‌سوزانید و چربی از دست می‌دهید. البته باید در نظر داشته باشید که مقدار کالری سوزانده شده در شنا کردن، مقدار زیادی وابسته به نوع شنا، شدت و همچنین وزن بدن شما دارد.

شدت و مدت زمان شنا کردن را طولانی‌تر کنید تا مقدار کالری بیشتری بسوزانید. شنا کردن سریع با شدت بالا در هر ده دقیقه تا مرز ۱۰۰ کالری می‌سوزاند. برای کالری سوزی می‌توانید از دوستان خودتان هم کمک بخواهید تا با شما شنا کنند.

شنا کردن نه تنها به کالری سوزی بلکه به کاهش استرس، ایجاد مقاومت، تقویت عضلات و همچنین آمادگی قلبی و عروقی کمک می‌کند. شنا کنید تا شکم لاغر و جسمی سالم داشته باشید. برنامه ریزی کنید تا در طول هفته، به مدت ۳۰ دقیقه یا بیشتر شنا کرده باشید.

همچنین می‌توانید شنا را با دیگر ورزش‌ها ترکیب کنید و در آب شروع به پیاده روی، انجام حرکات ورزشی مانند بالا و پایین کردن پایتان کنید. با این کار کالری سوزی بیشتری خواهید داشت.

 

یوگا

یوگا برخلاف تصور شما راه مناسب برای کالری سوزی و حفظ بدن شما در شرایط سلامتی است. یوگا را می‌توان در سه قسمت اصلی، آسانا، مدیتیشن و عمل تنفس مناسب خلاصه کرد.

برای کالری سوزی به هنگام انجام دادن ورزش یوگا، توصیه شده است که ۱۵ تا ۲۰ دقیقه باید ورزش کنید. انجام یوگا کمتر از این مدت، چربی سوزی اندکی خواهد داشت. همچنین اگر دوست دارید چربی سوزی با یوگا را به شکل حرفه‌ای انجام دهید، تحت نظر متخصص یوگا شروع به کالری سوزی و انجام آن بپردازید.

انجام دادن یوگا نه تنها به شما کمک خواهد کرد تا کالری سوزی کنید بلکه استرس، اضطراب و همچنین خواب و خلق و خوی شما را بهبود می‌بخشد. این عوامل نیز به نوبه خود کالری سوزی در شما را افزایش می‌دهد.

عامل دیگری که انجام یوگا را از اهمیت بیشتری برخوردار می‌کند، توانایی آن در تنظیم کردن نحوه مصرف اکسیژن است. اکسیژن و مصرف آن برای بدن به معنی مصرف کالری است. زمانی که بتوانید اکسیژن رسانی و جذب بیشتر آن را داشته باشید، کالری سوزی مؤثرتری هم خواهید داشت.

 

 

کالری سوزی با نگهداری از حیوانات خانگی

برای کالری سوزی اگر هیچ دوستی ندارید و حیوان خانگی دوست دارید، همین امروز به سراغ خرید حیوان خانگی بروید. البته منظور ما حیوان خانگی است که علاقه زیادی به گردش داشته باشد، همانند سگ. سگ شما را وادار خواهد کرد تا او را به پیاده روی ببرید. گرداندن سگ در پارک‌ها و محیط باز به شما کمک خواهد کرد تا پیاده روی و کالری سوزی کنید.

برنامه ریزی کنید تا بتوانید صبح یا عصر، ساعت‌های مخصوصی با حیوان خانگی خودتان به پیاده روی بپردازید. به این ترتیب سگ شما از اینکه با او پیاده روی می‌کنید خوشحال و شما لاغر خواهید شد. در هنگام پیاده روی، با سگتان بازی کنید تا کالری سوزی بیشتری داشته باشید. بر اساس مشاهدات انجام شده، وجود یک حیوان خانگی باعث کاهش استرس، بهبود خلق و خوی و کاهش فشارخون بالا و میزان کلسترول می‌شود.

 

طناب زدن و کالری سوزی

کالری سوزی با استفاده از طناب زدن، کاری است که هر کسی را به آن دعوت می‌کنیم. شاید در روزهای اول که طناب می‌زنید کار سختی در پیش داشته باشید اما با گذشت زمان، مدت زمان طناب زدن بیشتر و چربی سوزی بیشتری خواهید داشت. پیشنهاد می‌شود که در هفته و چند روز از آن را به مدت ۵ تا ده دقیقه، طناب بزنید تا عرق کنید. طناب زدن با دو پا بهتر از طناب زدن با یک پا است و کالری‌سوزی بیشتری برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

اندازه گیری‌های انجام شده نشان داده است که در هر دقیقه طناب زدن روی دو پا، ۱۱ کالری می‌سوزاند. با انجام پنج دقیقه طناب زدن، ۵۵ کالری می‌سوزانید و بدنتان را به سمت لاغری می‌برید. برای طناب زدن، کمرو زانوهایتان توصیه شده است که صاف باشد. همچنین طناب زدن را آهسته شروع و رفته رفته شدت آن را افزایش دهید. با این کار کالری بیشتری خواهید سوزاند.

از دیگر ویژگی‌های طناب زدن این است که به شما امکان می‌دهد هر زمان و هر مکانی آن را انجام دهید. کافی است طناب در کیفتان داشته و لباس راحتی به تن کرده باشید. طناب زدن برای شما به جز کالری سوزی، به سلامتی قلب، استحکام استخوان‌ها، تقویت ران، ساق پا و کمر کمک می‌کند.

 

کالری سوزی با کار در خانه

برای کالری سوزی، دست از تنبلی کردن بردارید و کارهای خانه را انجام دهید. کارهای خانه شباهت زیادی به فعالیت‌های ورزشی دارد و می‌توانند به مانند آن‌ها چربی سوزی کند. انجام دادن یک ساعت از کارهای خانه همانند تمیز کردن آن، آشپزی کردن، جارو زدن و سابیدن کف سرامیک‌ها، خانه را تمیزتر و بدن شما را لاغرتر می‌کند. کالری‌سوزی به این شکل جذابیت‌های خاص خودش را دارد و همیشه می‌توانید از آن استفاده کنید.

به ظاهر انجام دادن کارهای معمولی همانند شستن ظرف‌ها، اتو کردن لباس‌ها و پخت و پز کار ساده‌ای است اما انجام دادن روزانه آن، در مجموع انرژی زیادی از شما می‌گیرد. کالری سوزی به این صورت، نه برای شما روزمرگی و نه نیاز به زمان اضافی دارد. انجام دادن کارهای روزانه به هدف لاغر شدن، شاید انگیزه خوبی برای تمیز کردن خانه هم باشد.

 

کالری سوزی با زومبا

این نوع رقص لاتین که از اصول و قواعد اینتروال و تمرینات استقامتی بهره می گیرد، متابولیسم شما را تا حد قابل توجهی بالا می برد اما در این مورد هم مثل هر برنامه تناسب اندام دیگر، مقدار کالری مصرف شده، بر حسب سن، جنسیت، وزن، سطح تناسب اندام کنونی و شدت تمرین در افراد مختلف متفاوت است. میزان کالری که در ۱ ساعت می‌توانید با این ورزش بسوزانید حدود ۵۰۰ کالری است.

  • این ورزش یک داروی نشاط آور است.
  • با زومبا‌ می‌توانید یک شکم شش تکه بسازید

 

چربی سوزی با استپ ایروبیک

اگر به دنبال کاهش وزن هستید، یکی از بهترین ورزش‌هایی که می‌توانید انجام دهید، استپ ایروبیک است. میزان کالری‌سوزی شما به مقدار بلندی استپ هم بستگی دارد اما اگر ارتفاع یک استپ را ۱۵ سانتی متر در نظر بگیریم شما می‌توانید ۶۰۰ کالری را در حدود ۱ ساعت بسوزانید.

  • استپ ایروبیک مقدار زیادی اکسیژن استفاده می‌کند. این امر به تقویت سیستم تنفسی کمک می‌کند.
  • استپ ایروبیک نه تنها سطوح کلسترول را کاهش می‌دهد و سلامت قلبی عروقی را بهبود می‌بخشد.
  •  همچنین، تمام گروه‌های اصلی عضلانی از جمله چهار سر، سرین، عضلات پشت ساق پا، پشت،بازوها و مرکز بدن را هدف می‌گیرد.

 

 

کالری سوزی با کیک بوکسینگ

کیک بوکسینگ ورزشی بسیار عالی است که روی کل بدن کار می‌کند چون باید از همه گروه‌های عضلانی اصلی بدن استفاده کنید و تمرینات اینتروال را هم شامل می‌شد. ضربان قلب شما چندین بار در طول جلسه تمرین بالا رفته و ثابت می‌شود که برای کم کردن وزن بسیار عالی است.

  • تناسب اندام شامل سه بخش قدرت، انعطاف پذیری و استقامت است.
  • کیک بوکسینگ روشی عالی برای سوزاندن کالری است.

کالری سوزی

کالری سوزی با دویدن

یک فرد ۶۵ کیلوگرمی با سرعت ۱۶ کیلومتر در ساعت برای یک ساعت تا ۶۵۰ کالری می‌سوزاند اما اگر تازه کار باشید، دویدن پست سر هم برای یک ساعت کاری بسیار دشوار است. می‌توانید با استفاده از اینتروال‌هایی از راه رفتن در فواصل دویدن، کم کم قدرت قلبی – عروقی خود را بالا ببرید. به عنوان مثال، سه دقیقه بدوید، یک دقیقه راه بروید. این کار استقامت شما را افزایش داده، زمان ریکاوری ضربان قلب‌تان را کاهش داده و چربی سوزی می‌کند.

  • دویدن تاثیر زیادی در حفظ و تقویت سلامت روح و روان انسان دارد.
  • دویدن از طریق تقویت استخوان و ماهیچه سرعت سیر پیری را کاهش می‌دهد.

 

کالری سوزی با اسپینینگ

با شرکت در کلاس‌های اسپینینگ یا دوچرخه سواری در هوای آزاد تا ۷۰۰ کالری در ساعت در ساعت بسوزانید. فقط باید دقت کنید که در ساعت ۲۲ تا ۲۵ کیلومتر راه بروید تا ۷۰۰ کالری را کامل بسوزانید.

  • این ورزش بر روی عضلات مرکزی پا متمرکز است، اما در عین حال ماهیچه‌های مختلف ران و باسن را درگیر می‌کند.
  • اسپینینگ در کنار یوگا و شنا جزو ورزش های کم خطر هستند.

 

غذاهای کالری سوز

در کنار فعالیت‌ای ک اشاره کردیم، می‌توانید با استفاده از غذاهای زیر میزان کالری‌سوزی را در بدن افزایش دهید. در ادامه با ما باشدی تا نکات مهمتی را برای شما بیان کنیم.

 

کالری سوزی با چای سبز

استفاده کردن از چای سبز به سال‌های بسیار قدیم باز می‌گردد. چای سبز دارای مزایای زیادی از جمله بهبود متابولیسم بدن است. این عامل باعث خواهد شد تا بدن شما کالری سوزی بهتری داشته باشد. همچنین چای سبز کافئین کافی برای افزایش انرژی شما به صورت موقت و کالری سوزی موقت دارد. مصرف کردن چای سبز، کلسترول، خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی را نیز کاهش می‌دهد.

 

بلغور جو دو سر و کالری سوزی

از دیگر مواد غذایی که به شما در چربی سوزی کمک می‌کند، بلغور جو دو است که دارای مقدار زیادی فیبر به همراه کربوهیدرات‌های پیچیده است. بدن برای مصرف کردن این مواد غذایی نیاز به انرژی و کالری فراوان دارد، به این ترتیب با مصرف بلغور جو دو سر، شما بدن را به کالری سوزی ترغیب خواهید کرد.

 

چربی سوزی با سینه مرغ

برای کالری سوزی نه تنها فیبر زیاد در مواد غذایی بلکه پروتئین نیز به لاغری شما کمک خواهد کرد. بدن برای تجزیه پروتئین‌ها نیز همانند فیبرها نیاز به کالری زیادی دارد. بر اساس برآوردها حدود ۳۰ درصد از انرژی دریافت شده، برای هضم پروتئین‌ها مصرف می‌شود. سینه مرغ منبع خوبی برای پروتئین کم چرب است و باعث افزایش میزان کالری‎‌سوزی می‌کند.

 

سویا

برای دست‌یابی به پروتئین گیاهی، سویا منبع عالی است. یک فنجان سویا به صورت پخته شده دارای ۳۰ گرم پروتئین است. همچنین در این مقدار سویا، دو گرم فیبر نیز وجود دارد. به این ترتیب بدن شما برای هضم سویا نیاز به مصرف کالری دارد. در کنار فیبر و پروتئین سویا حاوی مقدار زیادی پتاسیم، آهن، منیزیم و کلسیم است.

 

ماست یونانی و کالری سوزی

اگر علاقه زیادی به دسر دارید، از ماست یونانی استفاده کنید که نه تنها خوشمزه است بلکه به کالری‌سوزی شما کمک می‌کند. ماست یونانی، پروتئین زیادی در خود دارد به این ترتیب مانند سویا و دیگر ترکیبات دارای پروتئین بدن شما برای مصرف آن نیاز به کالری سوزی دارد. برای خوشمزه‌تر شدن ماست یونانی، انواع توت‌ها، نارگیل خرد شده یا هر میوه‌ای که دوست دارید با آن ترکیب کنید.

 

کفیر

نام کفیر را شما با دوغ می‌شناسید. کفیر نوعی نوشیدنی تخمیری است که عموماً از آن برای خوش طعم کردن دوغ استفاده می‌کنند. مقدار لاکتوز به دست آمده از این نوع دوغ بسیار اندک است و بر اساس فرایند تخمیری انجام شده، ویتامین‌ها، مواد معدنی و مقدار کافی پروبیوتیک در آن وجود دارد. ترکیبات موجود در کفیر به بدن شما کمک خواهد کرد تا کالری‌سوزی مناسب داشته باشید.

 

عدس و کالری سوزی

در یک فنجان عدس پخته شده، ۱۶ گرم فیبر وجود دارد. این عدد به میزان ۶۴ درصد از نیاز روزانه شما به فیبر را تأمین می‌کند. همچنین عدس دارای مقدار زیادی پروتئین، آهن، منیزیم و سایر مواد مغذی است. ترکیب کردن عدس با دیگر مواد غذایی اثر بیشتر و بهتری خواهد داشت.

 

چربی سوزی با کینوا

یک فنجان پخته شده از کینوا، ۲۰ درصد از نیاز فیبر روزانه به همراه ۸ گرم پروتئین را تأمین می‌کند. همچنین کینوا دارای مقدار کافی دوز آهن است که بانوان می‌توانند از آن برای جبران مواد مغذی مورد نیاز خود استفاده کنند. کمبود آهن، متابولیسم بدن و کالری‌سوزی را کاهش می‌دهد.

 

لاغری و کالری سوزی با فلفل

فلفل تند ترکیبی در خود دارد که به صورت موقت می‌تواند سوخت و ساز بدن شما را افزایش دهد. کپسایسین نام این ترکیب است که خواص ترموژنیک دارد. سوخت و ساز بدن خود را به شکل افزایش حرارت بدن نشان می‌دهد. به همین دلیل است که بدن شما با خوردن فلفل شروع به گرم شدن می‌کند.

 

جمع‌بندی

برای کالری‌سوزی و لاغری راه حل‌های زیادی وجود دارد اما استفاده کردن از روش‌هایی که بتوانید با آن سبک زندگی را تغییر دهد، بیش از دیگر روش‌ها به شما کمک خواهد کرد. از انجام دادن کارهای خانه تا خوردن سویا، توصیه‌هایی است که به شما در این مقاله شد تا بتوانید با استفاده از آن کالری سوزی کنید و لاغر شوید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید